شناسهٔ خبر: 1952247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان سینمایی: سوال حق مجلس است / چیزی درباره استیضاح وزیر ارشاد ندیده ام

فرهنگ > سینما - نسیم آنلاین نوشت:

صاحب‌خبر -

حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم رونمایی از مجموعه مستند آئین هم آوایی که در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: با زبان تصویر و سینما می شود بسیاری از پیام های عاشورا را به دنیا منتقل کرد. یقین دارم که دنیا تشنه این پیام ها است. آنها می خواهند وقایع عاشورا را ببینند و بفهمند و سینما می تواند در این امر به ما در انتقال این مفاهیم به دنیا کمک کند.
او گفت: امروز گام کوچکی برداشته شد و مستند سازان کشور تلاش کردند و در نقاط مختلف ایران آئین های عاشورا را به تصویر کشیدند. امروز می بینیم که اینها در قالب یک بسته رونمایی شد. همچنان معتقدم که ما در عرصه فیلم های کوتاه و داستانی نیازمند کارهای فاخر و باشکوه برای معرفی حقیقت و واقعیت عاشورا هستیم.
او گفت: همه کارهایی که لازم بود برای رفع مشکل اکران "روز رستاخیز" انجام دادیم و صاحبان این فیلم نیز همین اعتقاد را نیز دارند. بنابراین صاحبان فیلم معتقد هستند که همه کارها برای اکران خیلی خوب پیش می رود. دلیل هم ندارد که فیلم اکران نشود. البته صاحبان فیلم برای اکران آن برنامه هایی دارند و ما نمی توانیم برنامه های آنها را برهم بزنیم.
ایوبی گفت: این بسته مستند به ما کمک می کند تا آئین های عاشورایی کشور را به همه جهانیان نشان دهیم. حتی این بسته می تواند کمک کند تا فرزندان ایرانیان خارج از کشور هم با فرهنگ کشور خود بیشتر آشنا شده و از آن فاصله نگیرند.
او گفت: در مورد وضعیت اکران فیلم عصبانی نیستم هم اجازه بدهید اطلاعات لازم سر وقت خود اعلام می شود. ماحرف های خود را در این رابطه بیان کرده ایم پس لطفا یه سوال جدید برای این فیلم ها ایجاد نکنید.
ایوبی ادامه داد: درمورد استیضاح وزیر ارشاد هم باید بگویم که کمیسیون اصل 90 این موضوع را اعلام نکرده است. آنها موارد متعددی را در ذهن خود دارند که نمی دانم سینما هم جزء آنها است یا خیر. متن استیضاح را هم هنوز ما ندیده ایم.
رئیس سازمان سینمایی گفت: ولی به هرحال ولی حق مجلس است و ما هم وظیفه داریم آن را پاسخ دهیم. آقای وزیر فکر می کنم که در مورد این موضوع سخن خواهند گفت. الان در فضای گفتگو و تعامل هم با مجلس و هم با دستگاههای دیگر هستیم. هم وزیر و هم من ثابت کرده ایم که دوست داریم اگر فیلمی اکران می شود با حداقل حاشیه ها اکران شود.
او در پایان گفت: آنچه که در مجلس می بینم فضای تفاهم و همکاری و گفتگو است. تفاهم دوطرفه است. الان هم عازم مجلس هستیم برای گفتگو و تعاملاتی که بیان شده است.

 

45231

 

برچسب‌ها:

نظر شما