شناسهٔ خبر: 70435515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

خدمت باید حال مردم را خوب کند؛ شعار دادن و امضای تفاهم‌نامه کافی نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت اگر به جای پوشش صحبت از اتصال می‌کنیم و با علم به پیچیدگی پای حرفمان هستیم، به این علت است که خدمت باید حال مردم را خوب کند و صرفا شعاردادن و امضای تفاهم‌نامه کافی نیست؛ لذا به تناسب توسعه خدمات باید لایه زیرساخت، خدمت و ارتباط با مشتریان را فراهم کنیم، سامانه‌ها باید در شان مردم باشد و اگر نباشد کار ما بدون حاصل و کم نتیجه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آئین امضای تفاهم‌نامه‌های شرکت مخابرات ایران، اظهار کرد: اقدامی که امروز شاهد هستیم از یک نگاه فاخر و ضروری در کشور شکل می‌گیرد؛ باورم این است که وفاق که شعار دولت چهاردهم است، در جلسه امروز ظهور پیدا کرد و انشالله در ادامه مسیر در بدنه اجرایی نیز همین نگاه همراهی و هم افزایی را شاهد باشیم.

وی، ادامه داد: استفاده از ظرفیت مشترک به عنوان یک دارایی ملی است و باید به آن توجه کرد و در همین راستا شرکت مخابرات ایران در این خصوص پیشگام بوده است و این میراث را با سایر اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های Servco به اشتراک می‌گذارد که این موضوع اتفاقی مبارک است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: این صرفا آغاز راه است و باید گفت که راه ساده‌ای نیست، اما امکان‌پذیر است؛ این اتفاق می‌تواند مسیر توسعه و اتصال فیبرنوری با کیفیت مناسب را تسریع ببخشد، اما نکات و ملاحظاتی دارد که باید به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران نگاه خود را از سیم و کابل به خدمت ارتقا داده است و این گام ارزشمندی می‌باشد و باید مراقبت کنیم در توسعه و فراگیری خدمات که در حال رقم خوردن است، کیفیت را فدای سرعت نکنیم؛ از طرف دیگر مردم به حق انتظار بهبود کیفیت و سرعت را دارند و نباید دچار سردرگمی بین اپراتورها و سکوها بشوند، بنابراین باید خود را به جای مردم بگذاریم و این‌گونه می‌توان آینده خوبی را برای حوزه ارتباطات متصور شد.

وی، افزود: اگر به جای پوشش صحبت از اتصال می‌کنیم و با علم به پیچیدگی پای حرفمان هستیم، به این علت است که خدمت باید حال مردم را خوب کند و صرفا شعاردادن و امضای تفاهم‌نامه کافی نیست؛ لذا به تناسب توسعه خدمات باید لایه زیرساخت، خدمت و ارتباط با مشتریان را فراهم کنیم و سامانه‌ها باید در شان مردم باشد و اگر نباشد کار ما بدون حاصل و کم نتیجه خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: به زیرساخت‌های ابری، فناوری به‌روز و ظرفیت‌های بخش خصوصی باید توجه ویژه کرد و همین جا به رئیس رگولاتوری ماموریت می‌دهم که ضمن تسهیل‌گری امور، به کیفیت خدمات نظارت داشته باشد.

انتهای پیام