به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی در جلسه مدرسه تراز که با حضور جمعی از اعضای شورای راهبردی الگوی مدرسه تراز در محل سالن جلسات وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با تأکید بر این که بحث ساختار شکست پروژه هوشمندانه تنظیم شده است، گفت: با توجه به گذشت قریب به سه ماه از سال تحصیلی انتظار میرود اجرای این طرح با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با تاکید بر ضرورت گفتمانسازی طرح مدرسه تراز گفت: دو بخش در ساختار شکست پروژه باید مورد توجه قرار گیرد: یکی آموزش کارشناسان ستادی و دیگری، آموزش معاونان آموزش متوسطه و معاونان ابتدایی استانها با برگزاری جلسات آموزشی.
کاظمی با تأکید بر سرعتبخشی به اجرای طرح مدرسه تراز گفت: آموزشها میتواند به صورت آنلاین یا به صورت ارائه کلیپهایی در دو بخش مبانی نظری و چارچوب اجرایی و دیگری از زبان معاونان مربوط برای مدیران مدارس، جهت اجرای هر چه بهتر طرح؛ تهیه و ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الگوی اجرایی مدارس تراز گفت: در تدوین شاخصها نباید جزئیگرا باشید؛ شاخص، باید واقعی و قابلیت اجرا داشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه منابع مالی آموزش برای این مهم باید فراهم شود، تصریح کرد: سامانه مربوط به مدرسه تراز نیز باید به سرعت آماده و به سرانجام برسد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع اعتبارسنجی و تمرین تحلیل برنامههای راهبردی برای مدیران مدارس با مجریان پروژه است.
کاظمی با اشاره به اینکه هماهنگی و اقدامات لازم در صدور مجوزهای آموزش در مدارس انجام شود، خاطرنشان کرد: نباید تأخیری در فرآیند اجرای پروژه وجود داشته باشد و کارها باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی در پایان جلسه از اقدامات مؤثری که مسیر اجرای پروژه مدارس تراز انجام شد، قدرانی کرد.