شناسهٔ خبر: 70422909 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد

شادابی و تحرک در کلاس‌های درس با هدایت تحصیلی درست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی و اشتغال دانش‌آموزان از رویکردهای اصلی و مهم وزارت آموزش و پرورش بوده و در برنامه‌ریزی برای هدایت تحصیلی باید به این موضوع توجه اساسی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی هدایت تحصیلی در سال تحصیلی جاری باحضور سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه، محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی، نادر کریمی بیرانوند مدیرکل دفتر آموزش‌های دوره دوم متوسطه نظری و سمیه سادات ابراهیمی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که باهدف برنامه ریزی درخصوص هدایت تحصیلی مطلوب دانش آموزان برای سال آینده صورت گرفت، محمدحسین پورثانی  به تاثیر انتخاب رشته نادرست بر ایجاد اختلالات تحصیلی و روانی در دانش آموزان  تاکید کرد.

سیدمصطفی آذرکیش در این جلسه ضمن اشاره به دوره نوجوانی به عنوان دوره هویت یابی و استعدادیابی گفت: یکی از  موثرترین انتخاب‌های فرزندان ایران اسلامی در طول دوران زندگی، انتخاب رشته تحصیلی  است که باید با برنامه ریزی درست از آسیب‌های آن پیشگیری کرده و شادابی، نشاط، پویایی و تحرک در کلاس درس را موجب شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در برنامه‌ریزی‌ مسائل کلان مانند هدایت تحصیلی دانش آموزان باید به تمام جوانب و زوایای مختلف مانند سوابق تحصیلی، علایق فردی، نظرات معلم و عوامل اداری و آموزشی مدرسه و همچنین شرایط موجود جامعه توجه کرد تا به نحو مطلوب‌تری این امر انجام شود.

وی در ادامه گفت: اجرای یک هدایت تحصیلی مناسب با همکاری سایر دستگاه‌ها دولتی و غیردولتی میسر شده و باید در این مسیر برای پیشرفت ایران عزیز اسلامی اتحاد و همدلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش به بررسی آسیب شناسی هدایت تحصیلی سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: مشکلات و خطاهای سال‌های گذشته باید مرتفع شده و برای انتخاب رشته مطلوب برنامه‌ریزی کرد.

آذرکیش در پایان ضمن تاکید بر موضوع مهارت آموزی تصریح کرد: مهارت آموزی و اشتغال دانش آموزان از رویکردهای اصلی و مهم وزارت آموزش و پرورش بوده و در برنامه‌ریزی برای هدایت تحصیلی باید به این موضوع توجه اساسی داشت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این جلسه به بررسی هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال‌های تحصیلی اخیر  باهدف آسیب شناسی و رفع مشکلات و محدودیت‌های موجود در راستای ارتقا کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی پرداخته شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: