شناسهٔ خبر: 70418256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

راه‌آهن شهرکرد برای تکمیل به ۴ همت اعتبار نیاز دارد

معاون فنی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: زمان بهره برداری از پروژه راه آهن شهرکرد تابع اعتبارات تخصیصی است، حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این پروژه به پایان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید ربیعی اظهار کرد: پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۰ در استان شروع و سال ۱۳۹۱ قسمتی از قطعه دوم آن انجام شد و تقریبا تا سال ۱۳۹۷ رها شد و مجدد از سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به صورت جدی استارت خورد.

معاون فنی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن استان حدود ۷۰ درصد و در مجموع کل پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی گفت: پیمانکار روسازی پروژه انتخاب شده و مرحله نهایی انعقاد قرارداد در شرکت ساخت و توسعه که متولی اصلی اجرای پروژه است در حال انجام است و به زودی تجهیز کارگاه و شروع عملیات روسازی شامل بالانس و ریل‌گذاری از سمت شهرکرد به مبارکه شروع می‌شود.

ربیعی عنوان کرد: زمان بهره برداری از پروژه تابع اعتبارات تخصیصی است یک زمان حداقلی برای اجرا به شرط وجود اعتبار لازم دارد و، چون دولت در حال تغییرات است سخت است که بگوئیم چقدر اعتبار داده می‌شود، حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پروژه به پایان برسد.

معاون فنی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تعهداتی در سفر رییس جمهور دولت سیزدهم برای راه آهن استان داده شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد وزارت صنعت معدن و تجارت، ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بحث تامین ریل تعهد وزارت راه و ۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه بود که قسمت عمده تعهد سازمان برنامه و بودجه انجام شد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز چندین جلسه گذاشتند و پیگیر هستیم از مسوولیت اجتماعی این وزارت خانه بتوانیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان را دریافت کنیم در وزارت راه هم جدیدا پروژه روسازی شروع شده و پیگیر هستیم این تعهد هم انجام شود.

بیشتر بخوانید:
{$sepehr_key_۲۲۷}

ربیعی تشریح کرد: بیشترین مشکل راه‌آهن استان تاکنون مشکلات اعتباری بوده است و یک سری مشکلات تلاقی با تأسیسات و مراکز نیز بود و قسمتی هم در استان اصفهان مشکل اجتماعی داشت.