شناسهٔ خبر: 70402475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان ایلام:

افزایش مهارت دانشجویان در بازار کار از اهداف دانشگاه ملی مهارت است

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان ایلام گفت: افزایش مهارت‌ و کارآموزی دانشجویان این دانشگاه در بازار کار مرتبط با رشته تحصیل، هدف ماست.

صاحب‌خبر -

«محمد نظری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه «ملی مهارت» تغییر یافته است. این دانشگاه ذیل آموزش و پرورش بود که در سال ۱۳۹۰ از ابتدای برنامه پنجم توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای از زیر نظر وزارت علوم خارج شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ نام دانشگاه تغییر پیدا کرد، افزود: مراکز تابعه این دانشگاه تحت همین نام فعالیت خواهند کرد، داوطلبان کنکور بدانند که دانشگاه ملی مهارت، همان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای سابق است و سرگردان نشوند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان ایلام تصریح کرد: دانشگاه تغییر ساختار نیز داشته است و یک معاونت به نام صلاحیت حرفه‌ای به آن اضافه شده و شروع به فعالیت داشته است.

نظری گفت: رسالت دانشگاه ملی مهارت تربیت تکنسین و نیروی آچار به‌دست است و همه رشته‌های آن فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در دو دانشکده پسران و دختران است، افزود: دانشگاه دارای ۱۵۰۰ دانشجو، ۱۱ عضو هیئت علمی و ۴۰۰ مدرس مدعو است، یکی از نقاط قوت ما این است که مدرسان مدعو در بازار صنعت و کار حاضر هستند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان ایلام گفت: در بخش پسران رشته‌های مکانیک خودرو، برق قدرت، نرم‌افزار، پالایش گاز، صنایع شیمیایی و در بخش دختران رشته‌های کامپیوتر، حسابداری، صنایع شیمیایی، معماری، فناوری اطلاعات، طراحی دوخت، طراحی لباس و گرافیک فعال است.

نظری در خصوص برنامه‌های دانشگاه نیز گفت: اسناد بالادستی شاخص‌های قابل ارزیابی برای ما تعیین کرده‌اند، حل مشکلات کشور در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت است، آمار تحصیل کنندگان بیکار نشان می‌دهد، جای کار بسیار است.

نظری تصریح کرد: در طرح تاد دنبال اخذ تفاهم‌نامه با صنعت و بازار کار هستیم، یعنی کارآموزان دانشگاه را در دوران تحصیل بپذیرند و این باعث کیفی شدن دانشجویان خواهد شد و زمینه برای ورود به بازار کار را نیز فراهم می‌کند.

وی گفت: بازار کار نیازهای خود را صادقانه به ما معرفی کند، ما هم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان برخوردار را به آن‌ها معرفی می‌کنیم، آن‌ها بعضاً شاکی هستند که فارغ التحصیلان کیفیت و مهارت لازم را ندارند اما واقعیت این است که خروجی دانشگاه صرفاً این نیست که دانشجو مهارت کار با چند وسیله را داشته باشد.

نظری افزود: در ادامه طرح تاد وقتی بازار کار نیازش را به ما اعلام می‌کند وارد آموزش می‌شویم، بر اساس اعلام نیاز بازار کار سرفصل‌های درسی را تعیین می‌کنیم، در استان‌، مراکز رشد مهارتی را داریم که به‌زودی یک افتتاحیه رسمی نیز خواهیم داشت.

انتهای پیام