شناسهٔ خبر: 70383391 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اضافه شدن قابلیت هوش مصنوعی به موتور «جستجوی گوگل»

غول فناوری گوگل در حال آماده شدن برای معرفی یک «حالت هوش مصنوعی» جدید در موتور جستجوی خود است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به فضایی شبیه به رابط چت‌بات هوش مصنوعی جمینای(Gemini) منتقل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گوگل یک برگه(Tab) حالت هوش مصنوعی را به گزینه‌های پیوند در نتایج جستجوی خود اضافه خواهد کرد. در جایی که گزینه‌های «همه»(All)، «تصاویر»(Images)، «ویدئوها»(Videos) و «خرید»(Shopping) در آن قرار دارند. حالت هوش مصنوعی، جستجوی گوگل را برای کاربران قابل دسترسی‌تر و شهودی‌تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا از طریق نوار متنی چت‌بات، سوالات مربوط به لینک‌های نتایج را بپرسند.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، در گزارش‌های قبلی خبر از اپلیکیشن دارای قابلیت حالت هوش مصنوعی در نسخه بتای برنامه موبایل جستجوی گوگل در اوایل دسامبر پرده برداشته شد. قابل ذکر است که در اسکرین شات‌های منتشر شده، نماد حالت هوش مصنوعی به عنوان یک ذره بین با علامت مثبت نشان داده شده است. علاوه بر این پیش از این فاش شده که قابلیت حالت هوش مصنوعی دارای یک گزینه گفتاری نیز هست که به کاربران امکان می‌دهد با صدای خود درخواست بدهند.

اگرچه که گوگل هیچ نظری در مورد توسعه آن نداده است، این برند به طور مشخص در رقابت با اُپن‌ای‌آی، خالق چت‌بات چت جی‌پی‌تی است. هنگامی که اُپن‌ای‌آی در اواخر ماه اکتبر قابلیت جستجوی چت جی‌پی‌تی را معرفی کرد، بسیاری متوجه شدند که چگونه جستجوی گوگل می‌تواند شاهد نزدیک‌ترین رقیب خود به دلیل محبوبیت سریع این ابزار باشد.

محققان نشان دادند که چت جی‌پی‌تی با ۳.۷ میلیارد بازدید از سایتش در سراسر جهان، در مقایسه با ۳.۴۵ میلیارد کاربر گوگل کروم، ترافیک رو به رشد داشته است. این موضوع باعث ایجاد زمزمه‌هایی شد که شرکت سازنده آن به طور بالقوه در حال توسعه یک مرورگر مبتنی بر هوش مصنوعی برای مقابله با گوگل است. مدیران اُپن‌ای‌آی وجود یک مرورگر در دست ساخت را رد کرده‌اند. در همین حال، این شرکت درباره برنامه‌هایی برای افزایش تلاش‌های توسعه هوش مصنوعی برای رسیدن به هدف یک میلیارد کاربری چت جی‌پی‌تی در سال ۲۰۲۵ بحث کرده است.

با این وجود، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که توسعه اولیه گوگل در موتور جستجوی خود شامل خلاصه‌های هوش مصنوعی در جستجوی گوگل می‌شود.

این برند اکنون شروع به ارائه پشتیبانی از این ویژگی به چندین بازار دیگر کرده است. تاکنون، به نظر می‌رسد که استراتژی هوش مصنوعی این شرکت قابلیت‌های قدیمی گوگل را در جمینای ادغام می‌کند.

انتهای پیام