شناسهٔ خبر: 70371333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

تفاوت نسل‌ها در به‌کارگیری هوش مصنوعی: مقایسه نسل‌های ایکس، وای و زد

نسل‌های جوان‌تر اغلب بالاترین انتظارات را از فناوری در محیط کار دارند و اولین کسانی هستند که ابزارهای جدید را امتحان می‌کنند.

صاحب‌خبر -
براساس گزارش جدید Udacity، میلنیال‌ها یا نسل Y (متولدین بین 1981 و 1996) نسبت به سایر نسل‌ها به هوش مصنوعی در محیط کار دیدگاه مثبت‌تری دارند.
بیش از نیمی از میلنیال‌ها معتقدند هوش مصنوعی تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد، استرس را کاهش و خلاقیت را افزایش می‌دهد، در حالی که کمتر از یک‌چهارم از پاسخ‌دهندگان نسل X (متولدین حدود ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰) و نسل Z (متولدین حدود ۱۹۹۷ تا اوایل ۲۰۱۰) با این نظر موافق بودند.

به گزارش ایتنا و به نقل از سیودایو، این تفاوت نسلی در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی نیز مشاهده می‌شود. میلنیال‌ها به راهکارهای تولید تصویر توسط هوش مصنوعی علاقه بیشتری نشان داده‌اند، در حالی که نسل Z و نسل X بیشتر از ابزارهای ترجمه استفاده می‌کنند. این تفاوت‌ها چالش‌هایی را برای رهبران شرکت‌ها در پیاده‌سازی هوش مصنوعی به همراه دارد.

به تازگی ویکتوریا پاپالیان، مدیر عامل Udacity، در بیانیه‌ای اظهار داشته که: «علی‌رغم این‌که نسل Z با اینترنت بزرگ شده و زمان زیادی را آنلاین می‌گذرانند، به نظر می‌رسد که میلنیال‌ها پتانسیل هوش مصنوعی را جدی‌تر گرفته‌اند.»
 

شرکت‌های بسیاری در تلاش هستند تا رضایت کارکنان خود را از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جلب کنند. این در حالی‌ست که عدم مشارکت کارکنان در پیاده‌سازی هوش مصنوعی می‌تواند خطرات قانونی، آسیب‌های شهرتی و نگرانی‌های اخلاقی به همراه داشته باشد. همچنین کارکنان آموزش‌ندیده بیشتر در معرض اشتباهات و برداشت‌های نادرست از ابزارهای هوش مصنوعی قرار دارند.

گزارش Slack در ژوئن نشان داد که کارکنانی که در هوش مصنوعی آموزش دیده‌اند، 19 برابر بیشتر احتمال داشت که افزایش بهره‌وری خود را گزارش کنند. نسل‌های جوان‌تر اغلب بالاترین انتظارات را از فناوری در محیط کار دارند و اولین کسانی هستند که ابزارهای جدید را امتحان می‌کنند.

با توجه به این آمر، بسیاری از شرکت‌ها ابتکارات آموزشی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند.
S&P Global امسال یک دوره آموزشی فشرده برای 35000 کارمند خود به اجرا در آورد. هر کارمند غیرکارخانه‌ای در Colgate-Palmolive تا پایان سال آموزش‌های اساسی در زمینه هوش مصنوعی دریافت خواهد کرد. تقریباً همه صنایع، از شرکت‌های ورزشی مانند NFL تا غول‌های کالاهای مصرفی مانند Unilever، در حال تلاش برای افزایش دانش خود در زمینه هوش مصنوعی هستند.