به گزارش ایلنا از وزارت نفت، محمدصادق عظیمیفر با ارائه گزارشی از عملکرد چهارماهه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی از زمان استقرار دولت چهاردهم اظهار کرد: هماکنون ۱۰ پالایشگاه کشور با ظرفیت پالایش روزانه حدود ۲.۴ بشکه در مدار تولید قرار دارند و محصولات تولیدی این پالایشگاهها با استفاده از بیش از ۱۶ هزار ناوگان حمل فرآورده، ۳ هزار مخزندار ریلی و ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله به سراسر کشور انجام میشود.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در این روزها تولید میشود و بهدست مصرفکنندگان میرسد، افزود: در چهار ماهه استقرار دولت چهاردهم بیش از ۲.۲ میلیارد لیتر سوخت مایع بیشتری نسبت به مدت مشابه پارسال به نیروگاهها تحویل شده است که نشان از رشد ۴۸ درصدی تحویل سوخت مایع نیروگاهی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با بیان اینکه در چهار ماهه دولت چهاردهم مقدار سوخت مایع تحویلی به نیروگاهها نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نیز ۱.۵ میلیارد لیتر افزایش یافته است، تصریح کرد: تحویل میانگین نفتگاز نیروگاهها در آذر امسال به رقم قابلتوجه ۴۸ میلیون لیتر در روز رسید، چرا که ما نیازمند افزایش تولید برای تأمین فرآورده نیروگاهها بودهایم و ذخایر نیروگاهها در آغاز دولت چهاردهم نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یک میلیارد لیتر کاهش یافته بود.
عظیمیفر با بیان اینکه تولید نفتگاز کشور در آذر امسال از رقم میانگین ۱۱۱ میلیون لیتر در پنج ماهه نخست امسال به ۱۲۵ میلیون لیتر در روز رسیده است، یادآور شد: با راهاندازی طرحهای زودبازده و اصلاحات فرآیندی در پالایشگاهها موفق شدیم ۱۵ میلیون لیتر در روز به تولیدات نفتگاز کشور بیفزاییم.
وی با اشاره به افزایش تولید بنزین در چهار ماهه دولت چهاردهم افزود: در آذر امسال حدود ۱۰ میلیون لیتر در روز نسبت به بازه مشابه پارسال افزایش تولید بنزین داشتهایم و این افزایش تولید با حفظ کیفیت بنزین انجام شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: فاز نخست خط لوله جدید بندرعباس - رفسنجان با طول حدودی ۴۵۰ کیلومتر در چهارماهه استقرار دولت چهاردهم به بهرهبرداری رسید و توان انتقال فرآورده به سمت شمال کشور افزایش یافت.
عظیمیفر با بیان اینکه در یک اقدام جهادی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفتکش جادهپیما جدید و حدود ۴۰۰ مخزندار ریلی به ناوگان پخش افزوده شد، گفت: حمل سوخت مایع زحمت بسیار بیشتری نسبت به سوخت گاز دارد و در این مدت حدود ۱۶ هزار و ۴۰۰ راننده نفتکش بهصورت شبانهروزی و در شرایط جوی نامناسب فرآیند سوخترسانی را انجام میدهند.