احمد محمودزاده با بیان اینکه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل سهم سه درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداریهای کشور وصول شد گفت: با توجه به تغییر قانون پیشبینی میشود سهم آموزش وپرورش از محل اختصاص سه درصد از درآمدهای عوارض، از رشد ۱۰ برابری در سال جاری برخوردار شود.
وی با بیان اینکه شاخصها برای اجرای مدارس الگوی تراز سند تحول بنیادین تعریف و تدوین شده و تکلیف مدیران به عنوان راهبر مشخص شده است افزود: طراحی یک نقشه راه دقیق و مدون در این مسیر ضروری است، مدارس الگوی تراز بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در کنار آن باید استاندارد سازی فضا، تجهیز ابزار و امکانات، تربیت نیروی انسانی و مدیریت در تراز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به موازات هم رشد و تعالی پیدا کنند.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی مدارس غیردولتی نیز از موضوعاتی است که میتواند در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دخیل باشد، ادامه داد: اجرای شاخصهای مدارس تراز و جهتگیری در این مسیر میتواند در تعیین دقیق معیارهای رتبه بندی مدارس غیردولتی موثر واقع شود.
محمودزاده با بیان اینکه همه بخش اعظمی از دستاوردها و پیشرفتهای قابل تحقق درکشور ناشی ازشکلگیری بهینه فعالیتهای آموزشی و تربیتی در مدارس است، گفت: اقدامات مطلوب انجام گرفته در عرصه نظام تعلیم و تربیت را نباید نادیده بگیریم، هرچند سطح انتظار و توقع از آموزش و پرورش بسیار بالاست.
وی با بیان اینکه امسال پرداخت چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از منابع ماده ۱۰ و پرداخت هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی از منابع تبصره ۱۸ در حال انجام است، افزود: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل سهم سه درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداریهای کشور وصول شد، با توجه به تغییر قانون پیش بینی میشود سهم آموزش وپرورش از محل اختصاص سه درصد از درآمدهای عوارض، از رشد ۱۰ برابری در سال جاری برخوردار شود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پرداخت سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها، به وسیله دولت پیگیری میشود ادامه داد: تلاش داریم با وصول این منابع گام بزرگ و موثر در زمینه تقویت زیرساختهای برنامههای آموزشی، تربیتی و توسعه تجهیزات در مدارس برداشته شود.