شناسهٔ خبر: 70341262 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور:

بازگشت عرضه گوشت به شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ اقدامی به نفع مصرف‌کنندگان است

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور: محمدعلی خراسانی، رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در بازار گوشت قرمز و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، بازگشت عرضه گوشت تنظیم بازاری به شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گامی مثبت و قابل‌توجه در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است.

صاحب‌خبر -

 توزیع منظم و نظارت‌پذیر:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل زیرساخت‌های مناسب، امکانات نظارتی قوی و توزیع شفاف، بهترین بستر برای عرضه گوشت وارداتی و گرم گوسفندی تنظیم بازار هستند. این اقدام از افزایش غیرمنطقی و کاذب قیمت‌ها جلوگیری کرده و دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند.

 تثبیت قیمت و حمایت از مصرف‌کننده:

با واگذاری مستقیم گوشت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حذف فرآیندهای غیرضروری مانند بسته‌بندی در خارج از شبکه، هزینه‌های بسته بندی و حمل،افت محصول در واحدهای بسته بندی  که کاملا اضافی بوده از دوش مردم برداشته شد.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه امکان خرید قسمت های مختلف گوشت برای مشتری مهیا و حق انتخاب خرید قلوه گاه با قیمت مناسبتر نیز در کنار سایر اقلام مجددا به مصرف کنندگان بازگشت که این مهم در طرح قبلی توزیع توسط واحدهای بسته بندی کلا حذف شده بود

 حفظ تازگی محصول و جلوگیری از افت غیرمنطقی  وزن:

از دیگر مزایای این اقدام، فراهم شدن امکان مشاهده گوشت توسط مصرف‌کننده و بسته‌بندی در حضور اوست که علاوه بر ایجاد اطمینان از تازگی محصول، مانع از افت‌های غیرمنطقی وزن در فرآیند بسته‌بندی خارج از فروشگاه می‌شود. این شفافیت، حس رضایت بیشتری را در میان خریداران ایجاد کرده و از هدررفت منابع جلوگیری می‌کند علاوه بر این گوشت بدون معطلی در فروشگاهها حداقل ۲۴ ساعت زودتر و تازه تر بدست مصرف کننده نهایی می رسد.

 نظارت مؤثر و جلوگیری از تخلف:

ورود دستگاه‌های نظارتی و اعمال کنترل دقیق بر بازار، نقش مهمی در جلوگیری از تخلفات و افزایش قیمت‌های غیرواقعی دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای با پایش و نظارت دقیق، شرایط را برای عرضه بهینه و عادلانه مهیا کرده‌اند.

این اقدام نشان‌دهنده اهمیت توزیع منصفانه و نظارت دقیق بر کالاهای اساسی مانند گوشت است. لازم است این فرآیند با حمایت بیشتر، در سطح گسترده‌تری اجرا شود تا همواره ثبات بازار و منافع مصرف‌کنندگان تأمین گردد.

کالاهای تازه (فرش مارکت) بعنوان اصلی ترین ناحیه در فروشگاه های زنجیره ای مورد توجه مشتریان قرار گرفته و عملا  فروش فروشگاه به گوشت و سایر اقلام پروتیینی گره خورده است.

شبکه توزیع فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌عنوان یکی از بهترین زیرساخت‌ها برای عرضه اقلام ضروری، باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

 اقدام اخیر بازگشت به این روند، نمونه‌ای از توجه به خواست مردم و تنظیم بازار بر مبنای منطق و عدالت اقتصادی است.

 

انتهای پیام/