به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این روزنامه اعلام کرد که این دو شرکت به دنبال فعالیت تحت یک شرکت هلدینگ واحد هستند و به زودی یادداشت تفاهمی برای نهاد جدید امضا خواهند کرد.
گزارش شده است که هوندا و نیسان در نظر خواهند داشت میتسوبیشی موتورز را که نیسان سهامدار اصلی آن است، تحت این هلدینگ وارد کنند تا یکی از بزرگترین گروه های خودروی جهان ایجاد شود. هوندا و نیسان؛ خودروسازان شماره دو و سه ژاپن پس از تویوتا، در ماه مارس زمانی که برای بررسی یک شراکت راهبردی در مورد خودروهای الکتریکی توافق کردند، روابط خود را عمیقتر کردند.
تحلیلگران میگویند این اقدام با هدف عقبنشینی با رقبای چینی مانند بیوایدی انجام شده است که مسیر خودروهای برقی را دارند در حالی که شرکتهای ژاپنی با تمرکز بیشتر بر خودروهای هیبریدی جایگاه خود را از دست دادهاند. چین در سال 2023 از ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان پیشی گرفت.
هوندا در ماه می اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی را دوبرابر کند و به 65 میلیارد دلار برساند که بخشی از هدف بلندپروازانه سه سال پیش تعیین شده برای دستیابی به فروش 100 درصدی خودروهای برقی تا سال 2040 است.
نیسان در ماه مارس اعلام کرد که 16 مدل از 30 مدل جدیدی که قصد دارد طی سه سال آینده عرضه کند، الکتریکی خواهند شد.
غولهای خودروسازی جهان به طور فزایندهای خودروهای الکتریکی و هیبریدی را در اولویت قرار میدهند و با افزایش نگرانیها در مورد تغییرات آبوهوایی، تقاضا برای مدلهای کم آلاینده بیشتر میشود. با این حال، در همان زمان، به دلیل نگرانی مصرفکنندگان در مورد قیمتهای بالا، قابلیت اطمینان، برد و کمبود نقاط شارژ، کاهش سرعت در بازار خودروهای برقی رخ داده است.
هیبریدیهایی که قدرت باتری و موتورهای احتراق داخلی را ترکیب میکنند، در ژاپن بسیار محبوب بودهاند و 40 درصد از فروش را در سال 2022 به خود اختصاص دادهاند. اما تمرکز شرکتهای ژاپنی بر روی خودروهای هیبریدی، آنها را در مسیر آرامی برای برآوردن تمایل فزاینده برای خودروهای الکتریکی قرار داده است.
خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که تنها 1.7 درصد از خودروهای فروخته شده در ژاپن در سال 2022 الکتریکی بودند و این در مقایسه با 15 درصد در اروپای غربی و 5.3 درصد در ایالاتمتحده بود.
دانلود با کیفیت