به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علیرضا کاظمی در اولین کارگروه تحول دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که پیش از ظهر دوشنبه در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در مصرف انرژی در میان خانواده ها اظهار کرد: آموزش و پررش به سبب این تعطیلات، بیشترین آسیب و خسارت را می بیند. بنابراین باید روی فرهنگسازی میان دانش آموزان و خانواده ها جهت مصرف بهینه، سرمایهگذاری های لازم صورت پذیرد.
وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه نظام مسائل دانشگاه فرهنگیان افزود: در این کارگروه باید معاونت ها مشارکت داشته باشند تا به صورت هم افزا اقدامات به سرانجام برسد.
وزیر آموزش و پرورش، با بیان این که نظام مسائل دانشگاه باید دسته بندی شود، گفت: مسائل کلان نظام تعلیم و تربیت با اولویت بندی در دستورکار قرار بگیرد و مسائل آنی و خرد به سرعت و با همفکری رفع شود. مهم این است که مسائل این دو دانشگاه همواره روی میز آموزش و پرورش باشد و با اولویت بندی، مشکلاتشان برطرف شود.
وی با تأکید بر این که تصمیمات مدیریتی فرا کارشناسی است، گفت: وقتی یک مدیر تصمیم می گیرد مسائل کلان را می بیند که با ساختارها همسو و هم افزاست. از این رو مدیران استانی باید با هماهنگی و همسویی در جهت پیشبرد اهداف عرصه تعلیم و تربیت گام بردارند.
کاظمی به بازنشستگی برخی اساتید اشاره کرد و افزود: بازنشستگی ۲۲۰ نفر از اساتید اقدام نادرستی بود و حتماً باید در این زمینه تدبیر می شد.
وی با اشاره به این که باید در خصوص نظام مسائل درک مشترکی صورت پذیرد، گفت: باید کارگروه هماهنگی و برنامه ریزی تربیت معلم احیا شود تا نقطه اتصال برنامه درسی تربیت معلم و آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان باشد.
کاظمی تأکید کرد این کارگروه باید بصورت ماهانه برگزار شود.
وی ادامه داد: باید سازمان نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز نیز به عنوان عضو، به این کارگروه ملحق شوند. همچنین باید با ابلاغ به مدیران کل استان ها تکلیف کرد تا این کارگروه به صورت متناظر در استان ها نیز تشکیل شود.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت هم افزایی برای افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید با رایزنی و پیگیری مستمر بودجه عمرانی دانشگاه فرهنگیان را ارتقا داد. ضرورت دارد با هماهنگی های لازم یک ردیف بودجه عمرانی دانشگاه فرهنگیان در سازمان نوسازی دیده شود.
وی با اشاره به این که باید دو رویکرد حل مسائل و افق گشایی و نگاه به آینده در دستور کار باشد افزود: ضرورت دارد از ظرفیت آموزش و پرورش برای حل مسائل این دانشگاه استفاده شود. درخصوص رویکرد افق گشایی باید کارگروهی در دانشگاه با یک تیم متخصص و مجرب تشکیل شود تا با نگاه به آینده، موضوعات دنبال شود.
کاظمی با بیان این که مسائل این دو دانشگاه با دو اولویت، صورت بندی شود گفت: مسائل مربوط به کارگروه در همان جلسات پیگیری شود. مسائلی مانند کسورات، تطبیقی ها، خوابگاه، پست های سازمانی و... با اولویت بندی، بررسی و گام های اساسی برداشته شود. بنابراین فقط نباید به دنبال تشکیل جلسه باشید بلکه باید به دنبال رفع مسائل و مشکلات دانشگاه باشید تا از این طریق با ایجاد رضایتمندی، جایگاه دانشگاه ارتقا یابد.
وی ادامه داد: موضوع «کسورات» فصل مشترک دانشجویان و ما است باید به سرعت بررسی و اقدامات لازم برای بهبود شرایط حاکم صورت پذیرد شود.
انتهای پیام