شناسهٔ خبر: 70288307 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

علی یعقوبی، کارشناس رسانه در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

راهبرد رسانه‌ها برابر هجمه روانی دشمن علیه مقاومت

علی یعقوبی، کارشناس رسانه با بیان اینکه در شرایط اوج جنگ روایت‌ها وظیفه رسانه‌ها افشای مستدل دروغ‌پردازی‌ها و برملاکردن مهندسی رسانه‌ای طراحان تروریسم رسانه‌ای است، گفت: نباید وعده پیروزی رهبر معظم انقلاب را از نظر دور داشت و در عین حال باید از غرور و انفعال که آفت و عامل زوال کشورهاست، پرهیز کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود در جمع اقشار مختلف مردم فرمودند: مقاومت این است، جبهه مقاومت این است؛ هرچه فشار بیاورید محکم‌تر می‌شود، هرچه جنایت کنید، پرانگیزه‌تر می‌شود. هرچه با آنها بجنگید، گسترده‌تر می‌شود و به شما عرض می‌کنم، به حول قوه‌ الهی گستره‌ مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.

 

ایشان افزودند: آن تحلیلگرِ نادانِ بی‌خبر از معنای مقاومت خیال می‌کند مقاومت که ضعیف شد، ایران اسلامی هم ضعیف خواهد شد. من عرض می‌کنم به حول و قوه‌ الهی، به اذن الله تعالی، ایران قوی مقتدر است و مقتدرتر هم خواهد شد.

بازی قطعی جریان تروریسم رسانه ای ایجاد دوقطبی های جدید و افزایش شکاف های قدیمی است

 

علی یعقوبی، کارشناس رسانه درباره شرایط حساس کنونی که دشمن مترصد تأثیرگذاری بر افکار عمومی به ویژه ملت ایران و ملت های حامی محور مقاومت برای القای شکست در تحولات اخیر برابر دشمن صهیونیستی و نیز آمریکاست، به «راهبرد معاصر» گفت: در چنین شرایطی که جنگ روایت ها به اوج می رسد، وظیفه رسانه ها افشای مستدل دروغ پردازی ها، برملاکردن دست های پشت پرده و مهندسی رسانه ای طراحان تروریسم رسانه ای است. موضوع حائز اهمیت آگاهی بخشی مضاعف به جامعه، تنش زدایی و توجه به ایجاد محیطی امن برای افزایش آرامش و پرهیز از نگران کردن بی جهت مردم و افزایش دوقطبی های کاذب است.

 

وی افزود: بازی قطعی جریان تروریسم رسانه ای ایجاد دوقطبی های جدید و افزایش شکاف های قدیمی است، لذا مردم و مسئولان با هوشیاری کامل باید از وارد شدن به زمین بازی ای که دشمن فراهم کرده است، پرهیز کنند و با اتکا به ظرفیت های وحدت بخش داخلی و نقشه راهی که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده اند، مانع تحقق مطامع دشمن شوند.

 

کارشناس رسانه درباره مهم ترین رسالت رسانه ها در شرایط کنونی عنوان کرد: وظیفه رسانه ها تبیین مؤلفه های متعدد قدرت ایران بزرگ و قوی است. فراموش نکنیم در دوره ای ایران از شرق و غرب در محاصره و کشورهای افغانستان و عراق در اشغال آمریکا بودند. قدر مسلم ایران آن زمان  قدرت و تجربه امروز را نداشت.

 

یعقوبی گفت: نباید فراموش کرد، داعش تا ده ها کیلومتری مرزهای کشورمان پیش آمده بود، اما به توفیق الهی و همت فرماندهان رشید و دلاوری همچون شهید سردار قاسم سلیمانی تهدیدات رفع شد. با مرور شرایط آن زمان که دیری از وقوع آن نگذشته است، متوجه می شویم آن دوره شرایطی به مراتب خطیر و خطرناک تر از اکنون داشت.

 

وی تأکید کرد: نباید وعده پیروزی و نصرت رهبر معظم انقلاب را از نظر دور داشت و در عین حال باید از غرور و انفعال که آفت و عامل زوال کشورهاست، پرهیز کرد.

رسانه های رسمی کشور باید به روز شوند و ذائقه مخاطب را بشناسند تا بتوانند به آنها نزدیک شوند

 

کارشناس رسانه بخشی از وظایف رسانه ها در شرایط کنونی را ترسیم کرد و گفت: عبرت های ترک مقاومت و انفعال در سوریه در عین حال که نقشه آمریکایی-صهیونیستی تجویز شده برای منطقه باید برای مردم تبیین شود، تحلیل و شفاف سازی شود. بزرگ کردن وقایع بیش از حدود واقعی آن و نیز کوچک شمردن آنها کمتر از چیزی که هست، خطایی است که باید از آن پرهیز کرد.

 

وی معتقد است: اعتماد به مسئولان و حفظ انسجام ملی از سوی مردم و اتخاذ تصمیمات عقلایی  در موضوعات چالش برانگیز و التهاب آفرین در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و ... به وسیله مسئولان می تواند مطالبه رسانه ها از مردم و مسئولان باشد.

 

مدیرعامل روزنامه قدس گفت: آگاهی و بلوغ جامعه یک شبه به وجود نمی‌آید، بنابراین جریان تبیینی در رسانه ها باید به صورت مستمر، ادامه دار و بی وقفه باشد تا جایی که جامعه در مواجهه با دروغ پردازی ها و انحرافات رسانه های معاند به بلوغ برسد.

 

یعقوبی عنوان کرد: رسانه های رسمی کشور باید به روز شوند و ذائقه مخاطب را بشناسند تا بتوانند به آنها نزدیک شوند. در صورتی که رسانه ها درک بهتری از علائق و نیازهای جامعه داشته باشند، زمینه های لازم را برای افزایش اعتماد عمومی به خود فراهم می کنند. علاوه بر این، کم کاری های صورت گرفته باید جبران شود.