شناسهٔ خبر: 70283756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آیین تکریم ومعارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

تاکید استاندار بر توجه بیشتر به مدارس دولتی و ارتقاء رشد ابعاد آموزشی

استاندار اصفهان بر توجه بیشتر به مدارس دولتی و ارتقا رشد ابعاد آموزشی دراستان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛استاندار اصفهان در آیین تکریم محمدرضا ابراهیمی مدیرکل قبلی آموزش و پرورش و معارفه محمدرضا نظریان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت تحقق اجرای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش در سطح استان گفت: مدیریت استان در این دوره بر ارتقاء رشد ابعاد آموزشی و توجه به مدارس دولتی با محوریت رشد مناطق محروم تاکید ویژه دارد.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: یکی از موارد اساسی در استان برقراری عدالت آموزشی در تمامی سطوح به ویژه در مناطق کم برخوردار است و تاکنون موضوع توزیع عادلانه خدمات و امکانات جزو تاکیدات ما در استان بوده است.

وی، برگزاری المپیاد‌های علمی و کسب رتبه‌های برتر کنکور را در استان اصفهان نیازمند به ارتقاء و رتبه آوری بیشتر در مقایسه با دیگر استان‌ها دانست و ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می‌شود به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری ورزشی بیشتر اهمیت داده شود و در تامین کادر آموزش به پردیس‌ها و دانشگاه‌های فرهنگیان و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری داشته باشند.

جمالی‌نژاد گفت: انتظار است با توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان رشته‌های مورد نیاز به خصوص در بازار کار و کارآفرینی افزایش پیدا کند.

استاندار اصفهان همچنین توجه ویژه به تشکل‌های دانش‌آموزی، شورا‌های دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی، مدرسه دانش‌آموزی و خبرگزاری دانش‌آموزان و نیز عضویت در هلال احمر را مورد تاکید قرار داد.

مهدی جمالی نژاد افزود: معلمان نقش بسیار مهمی برای آشنا کردن دانش‌آموزان از دوران کودکی با حاکمیت و حکمرانی دارند، بنابراین درخواست داریم معلمان برای پیوند بین این موضوع پیش قدم و دانش‌آموزان را از همان پایه‌های اولیه تحصیلی با این مسئله آشنا کنند.

وی گفت: توجه خاص به جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات آنها بسیار مهم است و مجموعه آموزش و پرورش باید در راستای بهره‌مندی از دانش و تجربه این افراد فضای آموزش و اتاق فکری را طراحی و از آنها در راستای بهره‌مندی و نقش‌آفرینی بیشتر استفاده کند.