به گزارش بازار، سازمان رقابت ترکیه، شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت غالب خود در بازار خدمات سرور تبلیغاتی، ۲.۶۱ میلیارد لیر (معادل ۷۵ میلیون دلار) جریمه کرده است.
این نهاد رقابتی در بیانیهای اعلام کرد: گوگل پلتفرم خود را بر رقبا ترجیح داده و این اقدام، فعالیتهای رقبا را دشوار کرده است.
مقامات ترکیه از گوگل خواستهاند که ظرف شش ماه آینده اطمینان حاصل کند که رقبا از شرایط مشابهی برخوردار خواهند شد و پلتفرمهای SSP ثالث نیز باید شرایطی مشابه آنچه برای خدمات خود گوگل در نظر گرفته شده، دریافت کنند.