شناسهٔ خبر: 70261813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

متهمان اصلی آلودگی هوای تهران چه کسانی اند؟

در این میان، ضعف سیاست‌گذاری دولتی برای حمایت اعتباری از دارندگان کامیون فرسوده جهت نوسازی ناوگان نیز «پاس گل به آلودگی هوا» بوده است.

صاحب‌خبر -
 بررسی‌های «دنیای‌ اقتصاد» با استناد به داده‌های رسمی نشان می‌دهد، بر خلاف تصور عموم مردم که ناشی از «اطلاعات غلط مسوولان در سال‌های گذشته» است، خودروهای شخصی «سهم بسیار پایین» در آلوده‌سازی هوای تهران با ذرات معلق را دارند.
 
به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد؛ در مقابل، سهم اتوبوس‌های شرکت واحد –ناوگان شهرداری- و همچنین کامیون‌ها در سمی‌سازی هوای پایتخت اما قابل توجه است.
 
دیزلی‌ها بیش از ۳۰ درصد از ذرات معلق موجود در هوای پایتخت را منتشر می‌کنند؛ سهم خودروهای شخصی ۱۳ درصد است.
 
در سال‌های اخیر، شرکت واحد سهم غیرقابل قبولی از بودجه شهر تهران را توانست دریافت کند و نتیجه این محرومیت منابع باعث شده امروز دست‌کم ۳۰۰۰ اتوبوس در شهر تهران کمبود وجود داشته باشد و اتوبوس‌های موجود با فرسودگی شدید و در نتیجه تولید بالای آلودگی مواجه باشند.
 
ضعف مدیریت درست ترافیک در تهران نیز باعث شده «کامیون‌های فرسوده پرآلاینده» براحتی در سطح شهر تهران تردد کنند بدون آنکه، مجبور باشند دست‌کم «معاینه فنی» دریافت کنند.
 
در این میان، ضعف سیاست‌گذاری دولتی برای حمایت اعتباری از دارندگان کامیون فرسوده جهت نوسازی ناوگان نیز «پاس گل به آلودگی‌هوا» بوده است.