شناسهٔ خبر: 70257658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

آقامحمدی در آیین آغاز فعالیت خط تولید انبوه قطار ملی مترو:

در دوره‌ای مدت‌ها کار تولید قطار ملی به دلیل نگاه به خارج بر زمین مانده بود

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک دوره طولانی کار تولید قطار ملی بر زمین ماند؛ به این دلیل که نگاه به خارج شد و فکر کردند که لازم نیست کار داخلی را پیش ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین آغاز فعالیت خط تولید انبوه قطار ملی مترو و مراسم آغاز عملیات طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید در کارخانه واگن سازی تهران امروز -شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مالک شریعتی نماینده مجلس شورای اسلامی، علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدعلی یزدی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین افشین معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران شهری در محل کارخانه واگن سازی تهران ( پایانه فتح آباد) برگزار شد.

علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: سال ۸۸ اولین اقدامات برای تولید واگن سازی انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاقات و انجام تست ها و تاییدیه شرکت‌های خارجی یک دوره طولانی کار بر زمین ماند؛ به این دلیل که نگاه به خارج شد و فکر کردند که لازم نیست کار داخلی را پیش ببرند. این تاریخچه را به این جهت گفتم که پایه گذاری مهم است. بنیان گذاری هر فکری اهمیت دارد به شرطی که تمهیدات همه جانبه باشد.

آقامحمدی اظهار کرد: در این امر فقط واگن سازی تهران نیست بلکه شرکت پارس و چند شرکت دیگر درگیر این اتفاق هستند. امیدواریم با همت شهرداری و شورای شهر این مهم که تدبیر مالی شده است انجام شود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در یک زمان بندی تعهدآور اعلام شده است در ابتدا قرار است ماهی یک رام و بعد ماهی ۳ رام قطار ملی وارد خطوط شود، گفت: توسعه قطارهای پرسرعت بین شهری نیز حائز اهمیت است. سرعت در بحث لجستیک قطارهای پر سرعت اهمیت دار و تعیین کننده است. کالای تولید شده اگر سریع در اختیار قرار بگیرد باعث رشد می شود.

وی ادامه داد: با شرکت سایپا توافق نامه ای نیز در این باره امضا شده است. واحد کاشان نیز در این راستا راه اندازی شده است. بنابراین ظرفیت های ایران برای تولید قطار پر سرعت وجود دارد و در برنامه هفتم این مهم در مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

آقامحمدی ادامه داد: از شهرداری، وزارت راه و راه آهن تقاضا داریم این مهم را در کار بیاورند؛ درواقع زیرساخت های اصفهان تا تهران بررسی شده و در حال انجام است. این یک کار ضروری و ملی است. برای کلانشهر تهران به قطارهای پر سرعت نیاز داریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این اتفاق زمان می برد و به توسعه زیرساخت ها بستگی دارد، گفت: امیدوارم با همکاری شهرداری تهران و سایر کلانشهرها، وزارت راه و مجلس این کار مهم بنیان‌گذاری بشود.

انتهای پیام/