به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اردبیل، کلامالله صفری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: قانون شورای آموزش و پرورش ۲۶ دی ماه سال ۱۳۷۲ مصوب شد و از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
وی اهداف شکلگیری این شورا را تحقق برنامه توسعه و مشارکت درون و برون سازمانی، نظارت مردم و بهرهگیری از امکانات، منابع و تجهیزات و واگذاری امور به تشکلها و نهادهای مردمی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نقش خیران ممتاز و بینظیر بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: بخش عمدهای از مشکلات آموزش و پرورش در قالب شورای آموزش و پرورش رفع شده به طوری که استان اردبیل جز استانهای موفق و پیشرو در تشکیل جلسات و اجرای مصوبات شوراهای آموزش و پرورش بوده است.
صفری به فعال بودن سه کارگروه پشتیبانی، پرورشی، آموزشی و توسعه نظارت بر مدارس هیئت امنایی در قالب این شورا اشاره کرد و افزود: در سالجاری تاکنون هفت جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شده و از ۴۲ مصوبه بیش از ۷۰ درصد آنها اجرایی و مابقی نیز که اغلب در حوزه عمرانی و مالی بوده، با تأمین منابع اعتباری اجرایی خواهد شد.
وی ضرورت توجه بنیادین به نظام تعلیم و تربیت و ارتقای شاخصها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل در اکثر شاخصهای آموزشی و پروشی جز استانهای شاخص و ممتاز کشور به شمار میرود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه اضافه کرد: در بحث نمرات نهایی جایگاه استان اردبیل به بیستم ارتقا یافته و در کنکور سراسری نیز جایگاه این استان از بیست و پنجم به بیستم تغییر و بهبود یافته است.
وی از ارتقای فضاهای ورزشی تا ۵۸ سانتیمتر، تکمیل اردوگاهها و رفع دغدغههای مدارس تخریبی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۲ مدرسه تخریبی در اردبیل با انبوهی از دانشآموزان گرفتاری ما را چندین برابر کرده به طوری که دبستان معلم و مدرسه شهید روشنی با حجم بالایی از دانشآموزان در مرحله تخلیه و واگذاری به متولیان قرار گرفته و ضرورت دارد در این جابجایی فضاهای جدید آموزشی در نظر گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به بحث توازن پایههای تحصیلی و هدایت درست دانشآموزان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد دانشآموزان در رشتههای نظری و ۴۴ درصد در رشتههای فنی و حرفهای در استان اردبیل تحصیل میکنند.
صفری تصریح کرد: هر چند به نسبت میانگین ۱۰.۶۷ درصدی نمرات نهایی دانشآموزان میانگین استان ۱۰.۱۲ درصد است اما تلاش ما بر این است تا در سالهای آینده با ارتقای جایگاه شرایط بهتر آموزشی و پرورشی را در این استان مهیا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به رشد نیم نمرهای در کلیه مقاطع تحصیلی و بهبود وضعیت مدارس جنوب استان نسبت به شمال استان در کسب نمرات نهایی اشاره کرد و افزود: با برگزاری کارگاههای آموزشی و دیگر برنامههای کیفیسازی و مداخله علمی سعی میکنیم تا نواقص و کمبودها را در این حوزه رفع کنیم.
انتهای پیام/