شناسهٔ خبر: 7024674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهمین حضور نوجوانان ایران در والیبال قهرمانی جهان

تهران - ایرنا - تیم والیبال نوجوانان ایران در چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 19 سال جهان برای دهمین بار به مصاف حریفان جهانی می رود و فردا (شنبه) در نخستین مسابقه خود با لهستان روبرو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از امروز (جمعه) به میزبانی آرژانتین آغاز شد و به مدت 10 روز پیگیری خواهد شد.
تیم والیبال نوجوانان ایران به عنوان قهرمان قاره کهن آسیا در این رقابت ها شرکت دارد و از آسیا سه تیم دیگر شامل چین تایپه، ژاپن و چین حضور دارند.
نخستین دوره این رقابت ها در سال 1989 در امارات متحده عربی برگزار شد و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران موفق به کسب عنوان چهارم این رقابت ها شد. والیبال نوجوانان ایران تا کنون در 9 دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است که چهار بار بر روی سکو رفته است و قهرمانی سال 2007 از جمله آنان است.
دو نایب قهرمانی در سال های 2001 و 2009 و کسب مدال برنز این رقابت ها در سال 2003 از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت ها است.
عنوان چهارمی در سال های 1989 و 2013، رتبه پنجمی در سال 2005، جایگاه نهم و دهم در سال های 1997 و 2011 از دیگر نتایج کسب شده از سوی تیم ملی والیبال نوجوانان در رقابت های جهانی است.

** برزیل پرافتخارترین تیم
والیبال برزیل در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان نیز پرافتخارترین کشور است. نوجوانان این کشور با 6 مدال طلا و یک نایب قهرمانی در صدر افتخارآفرینان این مسابقات قرار دارند.
رتبه دوم در اختیار روسیه است که والیبالیست های نوجوان این کشور سه بار بر روی سکوی قهرمانی رفتند و دو مدال نقره و یک مقام سومی کسب کردند.
صربستان با دو قهرمانی در رتبه سوم افتخارآفرینان والیبال نوجوانان زیر 19 سال جهان قرار دارد و ایران با چهار مدال شامل یک طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه چهارم این داده آماری است.
تیم والیبال نوجوانان ایتالیا نیز با سه مدال طلا، نقره و برنز در رتبه پنجم است.
صربستان موفق به کسب مجوز حضور در این رقابت ها نشده است و رقابت خاصی بین ایران و ایتالیا برای کسب جایگاه این تیم در جدول افتخارآفرینان این رقابت ها است که تنها با کسب مدال طلا میسر خواهد بود.

** جام چهاردهم در یک نگاه
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان سال 2015 به میزبانی دو شهر آرژانتین و با حضور 20 تیم برتر جهان برگزار می شود .
شهرهای رزیستنس و کرینتس میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان در آرژانتین هستند که این شهر ها در شمال این کشور و نزدیک مرز آرژانتین و اکوادور قرار دارد. فاصله دو شهر میزبان با یکدیگر با ماشین 24 دقیقه است و فاصله آنان با پایتخت آرژانتین با هواپیما یک ساعت و 15 دقیقه است.
تیم والیبال نوجوانان ایران در گروه C دور مقدماتی با تیم های لهستان، چین تایپه، شیلی و بلغارستان رقابت خواهد کرد. ملی پوشان ایران پس از استراحت در روز نخست مسابقات (23 مردادماه)، از روز دوم دیدارهای خود را آغاز می کنند.
شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان در روزهای شنبه تا سه شنبه (24 تا 27 مردادماه) به ترتیب به مصاف تیم های لهستان، شیلی، چین تایپه و بلغارستان می روند.
گروه بندی 20 تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان به قرار زیر است:
گروه A: آرژانتین، آمریکا، فرانسه، بلژیک و ترکیه
گروه B: چین، کوبا، مکزیک، مصر و ایتالیا
گروه C: ایران، لهستان، چین تایپه، شیلی و بلغارستان
گروه D: روسیه، برزیل، ژاپن، پورتوریکو و آلمان
ورزشی(2)**1379

نظر شما