شناسهٔ خبر: 70238892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان زیرپوشش صداوسیما نیست

امام جمعه زاهدان گفت: بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان زیرپوشش صدا و سیما نیست که باید برای رفع این خلأ تلاش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی عصر امروز در دیدار علیرضا کیخا معاون امور استان‌های رسانه ملی اظهار داشت: شما تجربه فعالیت استانی را داشته‌اید و همین تجربه باعث می‌شود تا بتوانید در جایگاه معاونت امور استان‌های رسانه ملی عملکرد بهتر داشته و در راستای رفع نیاز و تقویت استان‌ها تلاش کنید‌‌ و البته لازم است تا به سیستان و بلوچستان که به مراتب دارای نیازهای بیشتری است توجه ویژه داشته باشید.

امام جمعه زاهدان افزود: در دیدارهای گذشته و طبق گزارش‌هایی که توسط خود شما ارائه شده بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان زیرپوشش صدا و سیما نیست و حال که خود شما در جایگاه پشتیبانی کننده استان‌ها قرار دارید باید برای رفع این خلأ تلاش کنید.

آیت‌الله محامی بیان داشت: گام مهم دیگر توجه به جنبه محتوایی برنامه‌هاست و باید در این جهت نیز سیاست‌های لازم به استان‌ها ابلاغ کنید. در جلسه با رئیس رسانه ملی ایشان از تنظیم سند تحول در رسانه ملی خبر دادند که لازم است تا این سند به استان‌ها نیز ارائه شود تا بتوان آن را متناسب با شرایط هر استان بومی‌سازی و سپس در دستور کار قرار داد.

امام جمعه زاهدان اضافه‌ کرد: یکی از چالش‌ها در حوزه رسانه بحث روایت اول است که ظاهراً تنها مشکل استان نبوده و در سطح کشور فراگیر است و باید در این جهت تدبیر شود چرا که هنگام وقوع برخی حوادث امنیتی و برخی مسائل سیاسی، اجتماعی و... رسانه ملی نتوانسته روایت اول را ارائه کند و یا اطلاعات لازم در خصوص اتفاق رخ داده را ندارد که همین مسئله باعث می‌شود تا مردم به سراغ سایر رسانه‌ها رفته و اعتماد عمومی سلب می‌شود و در این جهت دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم داده و همکاری کنند.

آیت‌الله محامی گفت: یکی از چالش‌های دیگر در رسانه ملی این است که در برخی برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و... از کارشناسان سطح پایین استفاده می‌شود و باید در این جهت نیز دقت و اهتمام بیشتری به خرج داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از رسانه ملی انتظار می‌رود در چارچوب سیاست‌های نظام اسلامی عمل کند اما گاهی متأسفانه در این جهت بی‌سیاستی رخ می‌دهد و بیان واقعیت‌ها کاملاً یک طرفه انجام می‌شود در حالی که باید انصاف رعایت شود تا اعتماد مخاطب را جلب کند.

علیرضا کیخا معاون امور استان‌های رسانه ملی نیز گفت: شبکه‌های استانی رسانه ملی به طور میانگین دارای 57 درصد مخاطب است که این مقدار از میانگین شبکه‌های سراسری بیشتر است و این نشان دهنده علاقه مردم به رسانه‌های متناسب با زیست بوم مناطق می‌باشد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در دو سال گذشته 40 درصد رشد مخاطب داشته و میزان مخاطبان آن به 65 درصد رسیده و از لحاظ رشد و اعتماد مخاطب سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را دارد. بیشترین مخاطب شبکه‌های استانی متعلق به استان کردستان بوده و سیستان و بلوچستان نیز دومین رتبه را در سطح کشور دارا است.

انتهای پیام/