محمد دانش فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح جاده بجنورد به جنگل از بهشهر مازندران آغاز و از گرگان، آزادشهر، بجنورد، شیروان و قوچان عبور می کند و در مجموع کل طول راه آن ۵۶۲ کیلومتر و ۲۶۸ کیلومتر آن در واقع استان خراسان شمالی است.
وی افزود: ۲۳۸ کیلومتر از اجرای طرح به اتمام رسیده و ۱۵ کیلومتر آن در محدوده بجنورد تا تونل جنگل گلستان باند دوم احداث شد و ۱۴.۵ کیلومتر مسیر بازگشایی شده است.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور ادامه داد: اجرای باند دوم طرح باعث افزایش ترافیک مسیر شده زیرا که بیشتر سفرهای سایر استان ها از این مسیر با خودروی شخصی انجام می شود.
وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات در این مسیر بیان کرد: کریدور بجنورد گرگان در مسیر مشهد مقدس واقع شده که دارای ۳۰ کیلومتر مسیر ۲ طرفه می باشد که این خود عامل افزایش تصادفات شده است.
دانش فر خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار میلیارد ریال تاکنون برای اجرای طرح هزینه شده و ۳۰ کیلومتر آن در دست اجرا است، پیش بینی می شود تا شهریورماه سال آینده ۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر بهره برداری شود.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای منطقه شمال شرق کشور عنوان کرد: هیچگونه تخصیص نقدی اعتبارات امسال در این حوزه انجام نشده است.
به گزارش ایرنا، طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۲ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است.
تکمیل باند دوم محور بجنورد- جنگل گلستان در همین راستا به طول ۱۳۴ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد و با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسئولان قرار گرفت.