شناسهٔ خبر: 70219661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در پوشش راننده یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی

پرونده سرقت و خیانت در امانت با پوشش راننده شرکت تاکسی اینترنتی در دادسرای ناحیه ۱۴ محلاتی در حال رسیدگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در بازدید رئیس کل دادگستری استان تهران از مجتمع قضایی شهید محلاتی و دادسرای ناحیه ۱۴، در یکی از شعب بازپرسی، پرونده‌ای مطرح شد که دو نفر با معرفی خود به عنوان راننده یکی از شرکت‌های اینترنتی، از مردم ۱۵۰ میلیون تومان سرقت کرده بودند.

این افراد، با نفوذ در سامانه این شرکت تاکسی اینترنتی، خود را به عنوان راننده معرفی کرده و از یک شهروند، کالایی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند تا به مقصد برسانند، اما این راننده، کالا را به مقصد نرسانده است.

القاصی مهر با اطلاع از این پرونده، با توجه به اهمیت موضوع دستور داد تا هم نحوه دسترسی متهمان این پرونده به نرم‌افزار این شرکت تاکسی اینترنتی با انجام اقدامات فنی مشخص شود و همچنین به علت اینکه اقدام متهمان این پرونده به اعتماد مردم آسیب زده، رسیدگی به این پرونده بدون اغماض و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی در بازدید از دادسرای ناحیه ۱۴ عمومی و انقلاب تهران از بازپرسی که تمامی امورات شعبه تحت تصدی خود را به‌صورت سیستمی انجام می‌دهد و کمترین میزان استفاده از کاغذ را دارد، قدردانی کرد.

القاصی مهر همچنین با حضور در یکی دیگر از شعب بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۴ عمومی و انقلاب تهران متوجه طولانی شدن فرایند پاسخ به استعلامات قضایی از سوی برخی از دستگاه‌ها و نهاد‌ها شد و بر پیگیری بازپرس و یا رئیس مجتمع برای اخذ پاسخ استعلامات در کمترین زمان تاکید کرد و گفت: اگر پاسخ استعلام از سوی نهاد یا دستگاه مربوطه، در زمان مقرر واصل نشد، پیگرد قانونی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مدیریت مجموعه قضایی استان تهران، نظارت مستقیم و میدانی بر وضع رسیدگی‌های قضایی و پاسخگویی به مراجعان است، گفت: در برخی موارد گزارشاتی در خصوص عملکرد واحد‌های قضایی واصل می‌شود که نیاز به ارزیابی میدانی و مستقیم مدیریت مجموعه دارد؛ بر همین اساس به‌صورت مستقیم و میدانی وضعیت پاسخگویی به مراجعان و خدمت‌رسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به اعزام مستمر هیئت‌های نظارت و بازرسی به واحد‌های قضایی خاطرنشان کرد: در طول ماه، هیئت‌های قضایی نظارت و بازرسی به واحد‌های قضایی اعزام می‌شوند و ضمن احصا ایرادات و اشکالات، در خصوص تعیین ضرب الاجل برای رفع آنها اقدام می‌شود؛ اما در کنار اعزام هیئت‌های یاد شده، مدیران مجموعه قضایی استان تهران نیز در واحد‌های قضایی حضور یافته و نحوه ارائه خدمات به مراجعان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

القاصی مهر ضمن اشاره به اینکه گزارشات واصله در خصوص مجتمع قضایی شهید محلاتی حاکی از تلاش و اهتمام همکاران در جهت انجام امورات مراجعان است، گفت: بعضی مواقع همکاران قضایی حتی در ایام تعطیل در محل کار حاضر می‌شوند و نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی و انجام امورات مراجعان اقدام می‌کنند که شایسته تقدیر است.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به شنیدن اظهارات برخی از مراجعان افزود: اطلاعات مربوط به اصحاب این پرونده‌ها اخذ شد تا در خصوص رسیدگی به درخواست‌های آنها اقدام شود.

وی هدف از انجام این بازدید‌ها را «بررسی وضع رسیدگی‌های قضایی» و «احصا میزان رضایت مراجعان» از رسیدگی‌ها عنوان کرد و گفت: آنچه از طرف مدیریت دادگستری کل استان تهران در جهت ارتقای رضایتمندی مراجعان قابل انجام است، قطعا در دستور کار و پیگیری قرار خواهد گرفت.

<div id="video-display-embed-code_11812604"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4404148/11812604?width=600&height=350"></script></div>