شناسهٔ خبر: 70217719 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ١٠٣ هزار بار سامانه امداد گاز به صدا درآمد

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس، از پاسخگویی به بیش از ١٠٣ هزار تماس مشترکین با سامانه امداد گاز شرکت گاز استان خبر داد و گفت: بیشتر مکاتبات مشترکین در سراسر استان با واحد امداد مکانیزه گاز است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - وحیر بهفر با اشاره به رسالت و استاندارد‌های شرکت ملی گاز که رسانیدن گاز ایمن به مشترکین می‌باشد، گفت: از ابتدای راه‌اندازی سامانه ١٩٤ تلاش ما بر آن بوده تا خدمات ارائه شده شرکت گاز با کیفیت بالا، ایمن و پایدار در حداقل زمان ممکن به مشترکین گاز در حوزه‌های مختلف عرضه شود.

او با بیان اینکه واحد مکانیزه امداد گاز به مثابه نمایه‌ای کلی از شرکت است که بیشترین ارتباط را با مشترکین دارند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد تماس‌ها با مرکز امداد بالغ بر ١٠٣٩٩٧ بوده است که از این تعداد ٢٠٧٧٣ تماس منجر به عملیات امدادی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه اهم مشکلات مشترکین در درجه اول مربوط به قطع گاز و در درجه دوم نشت گاز بوده است، خواستار احتیاط مضاعف شهروندان و چک نمودن مرتب دودکش‌ها با فرا رسیدن فصول سرد سال شد و افزود: کوچکترین اهمال به بزرگترین پیامد زندگی مشترکین خواهد انجامید.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس، امداد گاز را یکی از حساس‌ترین شغل‌های موجود در شرکت عنوان کرد و گفت: گروه‌هاى امداد گاز در طول شبانه‌روز موظف به رفع معایب جزئى ایستگاه‌هاى تقلیل‌فشار و شبکه‌هاى گازرسانى از نظر قطعى گاز، نشتى گاز و ایمن‌سازى محیط گازدار و تداوم گاز در بخش‌هاى خانگى، تجارى و صنعتى هستند.

او میانگین زمان رسیدن جهت انجام عملیات فرم‌های امدادی اضطراری مانند آتش سوزی، انفجار و گازگرفتگی را کمتر از ۷ دقیقه اعلام کرد و خاطر نشان کرد: البته میانگین زمان انجام عملیات و خدمات رسانی مرکز امداد به همشهریان ۴۲ دقیقه است و کلیه واحد‌های امدادی استان تحت سامانه یادشده به صورت متمرکز در خدمت‌رسانی مستمر به مردم تلاش می‌نمایند تا خدمات گاز با کیفیت بالا، ایمن و پایدار در حداقل زمان ممکن به هم استانی‌ها عرضه شود. 

بهفر همچنین در خصوص تجهیزات امداد گاز شیراز گفت: مرکز مکانیزه بهره‌برداری و امداد گاز کلانشهر شیراز با ۹ پست امدادی و گشت سیار و ۵ دستگاه موتور امدادی با امدادگران متخصص در تمام ساعات شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به مشترکان گاز شیراز است و در سال جدید نیز سامانه (avl) به منظور ارسال اطلاعات آنلاین پس از ٩ سال تلاش مداوم توسط مهندسان و متخصصان بومی شیراز راه‌اندازی گردید که خود گام بزرگی در شفافیت و افزایش سرعت عمل در انجام خدمات و امور امدادی است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با بیان این که مردم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مانند نشت گاز، برخورد و شکستگی علمک، آتش‌سوزی یا انفجار باید فوراً با شماره ۱۹۴ (امداد گاز) تماس بگیرند، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و به کارگیری وسایل گرمایشی در سطح استان همه مشترکین توصیه‌های ایمنی و مدیریت مصرف گاز را جدی بگیرند.