شناسهٔ خبر: 7020877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم سالگرد پيروزي حزب الله درگورستان تانک‌هاي رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/05/23
00:31:33.13
نهمین مراسم سالگرد پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی امروز در منطقه «وادی الحجیر» که به گورستان تانک های میرکاوای ارتش این رژیم در زمان جنگ سال 2006 تبدیل شده بود، برگزار می شود.
جمال الغربی گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، گفت: اینجا وادی الحجیر است که اسرائیل در آخرین روزهای جنگ ژوئین سال 2006 تلاش کرد پیروزی زمینی به دست آورد و به ساحل رود اللیتانی برسد، اما مردان مقاومت رؤیای یگان های ویژه اسرائیل را به سراب تبدیل کردند. وادی الحجیر به گورستان دهها تانک میرکاوای ارتش اسرائیل تبدیل شد و فریاد کمک خواستن نظامیان اسرائیلی در اینجا شنیده شد. برگزاری مراسم سالگرد پیروزی در این منطقه، اقدام نمادینی است.
حیدر دقماق مسئول رسانه ای حزب الله در جنوب لبنان گفت: «به این علت اینجا برای برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انتخاب شد که نام وادی الحجیر در جنگ ژوئیه سال 2006 شناخته شد. اراده دشمن اسرائیلی در اینجا درهم شکسته و تانک های این رژیم منهدم شد. در اینجا بود که اهداف آنها ناکام ماند و مجبور به عقب نشینی شدند.»
در ادامه این گزارش آمده است: همه منتظر سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم و موضع گیریهای او هستند. نمایش بقایای تانک های میرکاوا در محل این مراسم از جمله ویژگی های آن است. ناظران پیش بینی می کنند مردم به طور گسترده در این مراسم شرکت کنند. وادی الحجیر در اوایل قرن گذشته هم پایگاه آغاز مقاومت در برابر استعمارگران فرانسوی در لبنان بود.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: اسرائیل در جنگ ژوئیه در شکست نظامی محور مقاومت ناکام ماند. اسرائیل نتوانست به هیچ یک از اهداف خود در جنگ سال 2006 دست پیدا کند. مقاومت توانست موجودیت خود را حفظ کند و در برابر حملات اشغالگران ایستادگی نماید. پیروزی دیگر مقاومت وارد آوردن تلفات سنگین به اسرائیلی ها بود. مقاومت همچنین طرح خاورمیانه جدید را به شکست کشاند. محور مقاومت الگویی برای همکاری و هماهنگی نظامی، راهبردی و دیپلماتیک ترسیم کرد. ایران، سوریه و حزب الله خود را مانند یک تشکل واحد نشان دادند که یکی از عوامل پیروزی بود. درست است که جنگ سال 2006 پایان یافت اما رویارویی بین محور مقاومت و دشمن اسرائیلی پایان نیافته است. در جنگ سوریه هم محور مقاومت انسجام خود را نشان داد.
00:33:24.17

نظر شما