شناسهٔ خبر: 70197831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان 33 افتخار کشوری کسب کردند

محمدی گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان در مسابقات ورزشی، رقابت های هنری وجشنواره نوجوان خوارزمی 33 افتخار کشوری  را کسب کردند. محمدی گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان در مسابقات ورزشی، رقابت های هنری وجشنواره نوجوان خوارزمی 33 افتخار کشوری  را کسب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ طالب محمدی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه استان گفت: کسب 18 رتبه ورزشی، 12 رتبه فرهنگی وهنری و3 رتبه برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی از افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در 6 ماهه اخیر است.

محمدی با برشمردن وظایف آموزش وپرورش استثنایی خاطر نشان کرد: 10 گروه دانش آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی، دارای مشکلات ویژه یادگیری، چندمعلولیتی، دارای اختلالات جسمی- حرکتی، اوتیسم، بیش فعالی ودارای آسیب گفتاری وزبان از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی دریافت می کنند.

وی در ادامه با برشمردن 8 شاخص مهم آموزش وپرورش استثنایی، افزود: شیوه نامه نظارت وراهنمایی وعناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب ۴4 برنامه اصلی به شهرستان‌ها ومناطق ابلاغ شده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد: یک هزار و 500 دانش آموز با نیاز ویژه در ۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.

محمدی اظهار داشت: بیش از 500 دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی وتخصیص معلم رابط در حال تحصیل می باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه عنوان کرد: رویکرد ما بنا به کارکرد اصلی آموزش وپرورش اجتماعی کردن افراد، گسترش عدالت تربیتی، آموزش درس‌ها و مهارت‌های زندگی و افزایش آگاهی که همان رویکرد تمام ساحتی سند تحول است می باشد.

محمدی  در پایان استاندارد نبودن فضا و تجهیزات ،مشکلات ایاب وذهاب،مناسب سازی فضای آموزشی و کمبود نیروی تخصصی  توان بخشی و عدم فرهنگ سازی مناسب را مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد.

 

برچسب‌ها: