به گزارش رکنا، عباس بحرینی شامگاه یکشنبه افزود: برخی از همراهان بیماران به دلیل اینکه در محل حادثه قرار دارند توقع دارند وقتی با ۱۱۵ تماس میگیرند بلافاصله تکنسینهای اورژانس در محل حادثه حاضر شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط ممکن است در زمانی که فرد با ۱۱۵ تماس میگیرد پایگاه ۱۱۵ نزدیک به محل حادثه، به ماموریت دیگری اعزام شده باشد و یا اتفاقهای متعددی در مسیر رخ داده باشد که موجب تاخیر در رسیدن کارکنان اورژانس به محل حادثه شود، اگر چه تمام تلاش و همت کارکنان در پایگاههای ۱۱۵ استان آن است که در کوتاهترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شوند و هماکنون نیز این زمان مطابق با استانداردهای کشوری است.
مسوول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت: در این شرایط در برخی از موارد، کارکنان اورژانس با توهین و ضرب و شتم همراهان بیمار مواجه میشوند.
وی ادامه داد: کارکنان فوریتهای پزشکی بیشتر مواقع در موقعیت پر استرس باید کمکهای اولیه پزشکی و خدمات پیش بیمارستانی را در فضایی همراه با آرامش ارائه کنند و این امر متضمن برقراری یک ارتباط مناسب بین کارکنان فوریتهای پزشکی با بیمار و همراهان آن است.
بحرینی یادآور شد: پیشنهاد میشود برای کاهش خشونت علیه کارکنان ۱۱۵، کارکنانی که موارد خشونت در محل کار را گزارش میدهند از پشتیبانی حقوقی و قضایی برخوردار شوند.
وی یادآور شد: به تازگی پویش زخم سپید از سوی سازمان اورژانس کشور به یک حرکت ملی تبدیل شده و با شعار «خشونت با اورژانسیها، چرا؟» به منظور مقابله با خشونت علیه کادر درمان و حمایت از این قشر فداکار راهاندازی شده است.
۶۳ پایگاه اورژانس در استان چهارمحال و بختیاری با فعالیت ۴۰۰تکنسین اورژانس فعال است.