شناسهٔ خبر: 70139396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

سقوط وعده ها بر باند بی تدبیری فرودگاه کرمانشاه

صاحب‌خبر -

پروژه بهسازی و نوسازی باند فرودگاه کرمانشاه از سال ۹۶ آغاز شده و از این تاریخ تا امروز اسیر وعده های نمایشی مسئولین بوده و همچنان مشخص نیست که زمان افتتاح این پروژه کی فرا می رسد.

سقوط وعده ها بر باند بی تدبیری فرودگاه کرمانشاه
تین نیوز |

پروژه بهسازی و نوسازی باند فرودگاه کرمانشاه از سال ۹۶ آغاز شده و از این تاریخ تا امروز اسیر وعده های نمایشی مسئولین بوده و همچنان مشخص نیست که زمان افتتاح این پروژه کی فرا می رسد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فرودگاه بین المللی کرمانشاه که در شمال شهر کرمانشاه واقع شده مهم ترین و بزرگ ترین فرودگاه در منطقه غرب ایران است و با دارا بودن ۲ ترمینال هوایی پذیرای پروازهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده و به عنوان فرودگاه «هاب» و مرکز فرودگاه های غرب علاوه بر جا به جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غرب کشور دارد و میزبان گردشگران کشور عراق نیز است.

اکنون پس از گذشت نیم قرن از فرودگاهی که می تواند محل ترانزیت مسافران از قطب تجاری و گردشگری غرب کشور به نقاط مختلف ایران و حتی کشورهای خارجی باشد و شاهراه ورود گردشگران محسوب شود و نقش بسزایی در توسعه فعالیت های اقتصادی و گردشگری استان داشته باشد به فرودگاهی نیمه فعال تبدیل شده که ظرفیت پذیرش هواپیماهای پهن پیکر در آن فراهم نیست.

ارزش و اهمیت فرودگاه ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان فرودگاه ها را لوکوموتیو اقتصادی توصیف و وجود فرودگاه های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و پیشرفت پایدار یک منطقه می دانند.

فرودگاه نقش برجسته ای در پویایی اقتصادی کشور دارد و با توسعه گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی از طریق فرودگاه اقتصاد رونق می یابد و از آنجا که کرمانشاه دارای استعدادهای فراوانی در زمینه های گردشگری، توسعه محصولات کشاورزی، صنعتی، دامی، شیلاتی و… است وجود فرودگاهی در شأن مردم این استان با تمام امکانات لازم و ضروری است.

کرمانشاه از تفرجگاه های دیدنی، آثار تاریخی و مناطق توریستی و گردشگری برخوردار است و با سیاست گذاری و برنامه ریزی و بهره برداری اصولی از ظرفیت ها با ایجاد زیرساخت ها و بسترسازی مناسب و رونق صنعت توریسم می تواند در رشد و توسعه همه جانبه استان مؤثر باشد.

با وجود مراکز دانشگاهی، مراکز درمانی و بیمارستان ها برای جذب توریسم و توسعه گردشگری سلامت در استان کرمانشاه می توان بخشی از مشکلات اشتغال در استان را حل کرد اگر زیرساخت هایی همچون فرودگاهی فعال با تمام امکانات در استان فراهم شود.

بهسازی و بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه در افزایش پروازهای داخلی نقش قابل توجهی خواهد داشت و برقراری پروازهای خارجی را نیز امکان پذیر می کند و با ارتقا وضعیت باند فرودگاه شاهد افزایش پروازها و ورود گردشگران کشور عراق و اعزام حجاج کرمانشاهی از طریق این فرودگاه خواهیم بود.

در گذشته بخش قابل توجهی از پروازهای فرودگاه کرمانشاه به گردشگران عراقی اختصاص داشت که از کرمانشاه به مشهد مقدس سفر می کردند.

از سال ۱۳۹۶ عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه آغاز شده و همچنان ناتمام باقی مانده و طی این عملیات قرار است که باند فرودگاه برای نشست و برخاست تمام انواع هواپیماهای پهن پیکر مناسب سازی شود.

پایان ۱۴۰۱ نخستین وعده بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه انجام پروازهای پهن پیکر در باند محدود شده است.

وی افزود: پروازهای فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه تا اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه برای پرواز هواپیماهای بدنه متوسط و کوچک امکان پذیر است.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: با توجه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی در حال حاضر به علت اینکه پروازهای پهن پیکر نمی توانند نشست و برخاست در باند فرودگاه را داشته باشند پروازهای بین المللی متوقف شده است و این مسئله بر طبق قوانین و مقررات پرواز انجام می گیرد.

بیاتی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه به پایان برسد و سال آینده پروازهای بین المللی این فرودگاه انجام گیرد.

علی مهرتاش معاون سابق استاندار کرمانشاه نیز در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ اظهار کرد: درگذشته برخی مسئولان استان کرمانشاه نسبت به طرح توسعه باند فرودگاه کرمانشاه کم توجهی کرده اند و اکنون وضعیت این باند به گونه ای است که هواپیماهای پهن پیکر و پروازهای حاجیان امکان نشستن در فرودگاه را ندارند.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اولویت ها و دستورکارهای استانداری کرمانشاه پیگیری و فعال سازی طرح توسعه باند فرودگاه کرمانشاه در کمترین زمان ممکن است.

بهمن امیری مقدم استاندار سابق کرمانشاه نیز در همین تاریخ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات به مردم کرمانشاه در حوزه فرودگاهی با بررسی های انجام گرفته باند فرودگاه کرمانشاه از شرایط مناسبی برخوردار نیست و نیاز به بازسازی و توسعه آن وجود دارد.

قرارداد بازسازی فرودگاه از ۹۶ استارت خورده است

وی افزود: در سال ۹۶ قرارداد بازسازی باند فرودگاه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بسته شده اما نه تنها کاری صورت نگرفته بلکه بازسازی آن به اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومان نیاز دارد که پروژه انجام شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فرودگاه برای توسعه هر استانی ضروری است و با توجه به جایگاه استان کرمانشاه در غرب کشور و منطقه بنا است قرارداد جدید با پیمانکار جدید بسته شود و کار طی مدت کوتاهی انجام شود و فرودگاه کرمانشاه به وضعیت بین المللی خود بازگردد.

امیری مقدم بیان کرد: توسعه فرودگاه کرمانشاه سبب می شود که پروازهای پهن پیکر در فرودگاه کرمانشاه انجام شود و پروازهای خارجی نیز در کنار پروازهای داخلی صورت گیرد.

همچنین در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در نشست مشترک امیری مقدم استاندار کرمانشاه با سید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با محوریت تسریع در روند انجام پروژه طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه با ورود راهداری استان کرمانشاه عملیات تسطیح موانع پروازی ضلع شمالی باند موقت فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی آغاز شد.

تأخیر در بازسازی و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه ادامه دارد

منوچهر فخری معاون سابق و وقت عمرانی استاندار کرمانشاه در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: فرودگاه کرمانشاه مرکز منطقه غرب کشور است که با اجرای طرح توسعه امکان فرود تمامی هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه فراهم می شود.

اردیبهشت ۱۴۰۲ دومین وعده بهسازی

معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فرودگاه کرمانشاه در نظر گرفته شده است و طبق پیگیری های صورت گرفته توسعه باند فرودگاه ظرف مدت ۱۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید که این مهم با افزایش پروازها، تأثیرگذار در توسعه استان نیز خواهد بود.

وی خاطر نشان کرده بود: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه دیگر جوابگوی پروازها نیست و توسعه آن و احداث یک باند دیگر در کنار این باند اجتناب ناپذیر است و استاندار کرمانشاه نیز طی چند روز گذشته با مدیریت هواپیمایی کشور به نتایج مهمی در این زمینه رسیدند.

قرارداد ۱۲ ماهه بهسازی فرودگاه کرمانشاه

در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ عملیات اجرایی نوسازی و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه با حضور محمدطیب صحرایی استاندار سابق کرمانشاه و حمیدرضا سیدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آغاز شد.

زمستان‬ ۱۴۰۲ وعده دیگری برای بهسازی باند فرودگاه

به گفته استاندار سابق کرمانشاه بازسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه طی مدت ۱۲ ماه و با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی آغاز شد و بنا بود قسمت عمده پروژه تا قبل از زمستان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

احمد وحیدی وزیر سابق کشور ۵ خرداد سال ۱۴۰۲ از طرح بهسازی باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه بازدید و بر تسریع در بهسازی آن تاکید کرد.

تشریح جزئیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ اظهار کرد: بیش از پنج دهه از زمان احداث فرودگاه کرمانشاه گذشته است و باند این فرودگاه هم اکنون دچار فرسودگی است.

وی افزود: با توجه به اهمیت فرودگاه کرمانشاه برای پذیرش مسافران استان های مجاور و خدمات دهی به زوار اربعین عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از بهمن سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه اضافه کرد: با عملیاتی شدن باند دوم فرودگاه کرمانشاه این استان تنها استان غرب کشور خواهد بود که ۲ باند به صورت همزمان است.

پیگیری ها برای تسریع در بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه ادامه داشت تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ استاندار و جمعی از نمایندگان استان کرمانشاه در دیداری طرح بهسازی فرودگاه کرمانشاه را با سرپرست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران پیگیری کردند.

طی جلسه ای که در دفتر مصری نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و با حضور صحرایی استاندار کرمانشاه و رشیدی عضو هیأت رئیسه مجلس با نخجوانی سرپرست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران برگزار شد بر تسریع و تکمیل پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه تاکید و رفع موانع فعلی این طرح پیگیری شد.

گردن نگرفتن کم کاری ها / دولت‬ قبل مقصر اصلی همه ناقصی ها

محمد طیب صحرایی ۲۱ آذر ۱۴۰۲ با تاکید بر وضعیت نچندان خوب فرودگاه کرمانشاه، اظهار کرد: فرودگاه کرمانشاه که در زمانی شاهد پروازهای متعددی بود امروز با وضعیت نابسامانی رو به است که حاصل کم کاری مسئولین دولت های قبلی است و امروز تعداد پروازهای این فرودگاه به حداقل خود رسیده است.

وی با بیان اینکه اصلاح و بهسازی باند فرودگاه باید چهار سال پیش انجام می گرفت، افزود: بر اساس اسناد به دست آمده این اصلاح به دلیل مسائل سیاسی بدون هیچ اقدامی رها شده تا امروز به جایی برسد که مجبور باشیم باند اصلی این پروژه را کاملاً شخم بزنیم.

استاندار کرمانشاه در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۲ با بیان اینکه ساماندهی باند فرودگاه مسئله مهم امروز در استان کرمانشاه بوده، تصریح کرد: طی روزهای گذشته با مذاکراتی که با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام گرفته به دنبال ایجاد حضور ایرلاین ها در کرمانشاه هستیم.

گذر از وعده های گذشته

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حالی که بر اساس قرارداد بسته شده با پیمانکاران زمان اتمام پروژه اردیبهشت ۱۴۰۳ بود، اظهار کرد: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام گرفته این پروژه تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر کارخانه آسفالت دوم در فرودگاه کرمانشاه عملیاتی شده و خوشبختانه این پروژه مهم و ملی با سرعت قابل توجهی پیش می رود.

وی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پارکینگ هواپیمایی برای پارک همزمان ۴ هواپیما داشتیم که با اتمام بهسازی، قابلیت تبدیل به پارک همزمان ۸ هواپیما را خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، در خصوص ارزش افزوده این فرودگاه برای غرب کشور، یادآور شد: فرودگاه شهید اشرفی به عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابجایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

نیمه اول ۱۴۰۳ وعده دیگری برای بهسازی فرودگاه کرمانشاه

وی ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیماهایی با بدنه متوسط را دارد.

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان بندی تعریف شده برای پیمانکار و نیز حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاه ها و استان کرمانشاه، در پایان ۶ ماهه اول امسال باند این فرودگاه عملیاتی شود.

۱۰ آبان ۱۴۰۳ آخرین وعده افتتاح!

محمد رشیدی عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در بازدید از فرودگاه کرمانشاه به همراه مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جلسه ای که در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر جدید داشتیم مسائل مربوط به فرودگاه کرمانشاه پیگیری شد.

وی افزود: بر اساس قولی که شرکت هواپیمایی کشور داده ۱۰ آبان سال جاری پس از حدود ۳ سال پیگیری بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرودگاه کرمانشاه به واسطه باندی به طول ۳.۵ کیلومتر و عرض ۶۵ متر مجدداً هاب منطقه غرب شده و این باند از باندهای مهم کشور به حساب می آید.

باند فرودگاه کرمانشاه ۷ سال است که نیاز به بهسازی دارد

رضا نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بازدید از فرودگاه کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان در حدود ۷ سالی است که فرودگاه کرمانشاه نیاز به بهسازی دارد.

وی ادامه داد: از حدود ۱.۵ الی ۲ سال پیش قراردادی برای بهسازی منعقد شد و با تأخیر این پروژه به پایان رسیده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مراحل پایانی پروژه بهسازی فرودگاه کرمانشاه در حال انجام است و این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: پس از بهسازی پروازهای این فرودگاه با امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر افزایش خواهد یافت.

امیدواریم بهسازی فرودگاه کرمانشاه در زمان مقرر انجام شود

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز اظهار کرد: بر اساس وعده های مجریان وعده های قبلی در خصوص افتتاح بهسازی فرودگاه کرمانشاه عنوان شد که متأسفانه محقق نشدند.

وی افزود: امیدواریم در ادامه شاهد تأخیر در افتتاح و وعده مجریان نباشیم و در زمان اعلام شده این پروژه به بهره برداری برسد.

باز هم وعده!

محمد رشیدی عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در بازدید از فرودگاه کرمانشاه به همراه مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشور اظهار کرد: در جلسه ای که در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر جدید داشتیم مسائل مربوط به فرودگاه کرمانشاه پیگیری شد.

وی افزود: بر اساس قولی که شرکت هواپیمایی کشور داده ۱۰ آبان سال جاری پس از حدود ۳ سال پیگیری بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرودگاه کرمانشاه به واسطه باندی به طول ۳.۵ کیلومتر و عرض ۶۵ متر مجدداً هاب منطقه غرب شده و این باند از باندهای مهم کشور به حساب می آید.

پیش از این وعده محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه با اعلام زمان بهره برداری از این باند در تاریخ آبان سال گذشته و سپس اردیبهشت ۱۴۰۳ داده بود که محقق نشد.

پرواز بر باند جدید در انتظار صدور مجوز سازمان هواپیمایی

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باند جدید فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) استان کرمانشاه مراحل ساخت آن تقریباً به پایان رسیده و در انتظار مجوز سازمان هواپیمایی برای اجازه پرواز بر این باند هستیم.

وی ادامه داد: مجوزهای پرواز به صورت مرحله به مرحله صادر می شود و در مرحله اول که پرواز در ساعات روز است مشکلی نداریم و پروژه روشنایی باند نیز تا زمان مجوز برای پروازهای شب تکمیل خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: فرودگاه کرمانشاه در صورت بهره برداری از باند جدید می تواند به جایگاه هاب منطقه غرب بازگردد.

وی افزود: پس از افتتاح باند آمادگی پروازهای خارجی را نیز از فرودگاه کرمانشاه داریم و بر اساس نامه نگاری هایی که با حج و زیارت استان کرمانشاه انجام شده به دنبال گرفتن مجوز پروازهای حج تمتع و حتی حج عمره از فرودگاه کرمانشاه هستیم که در این صورت می توانیم میزبان زائران از سایر استان های منطقه نیز باشیم.

بیاتی خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز پرواز بلافاصله تردد از باند اصلی فرودگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره) کرمانشاه گفت: با اتمام پروژه بهسازی باند، بلافاصله ساماندهی پارکینگ هواپیمایی در فرودگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت و پس از مدتی پروژه ساماندهی فرودگاه به صورت کامل به پایان خواهد رسید.

داستان تکراری وعده های نمایشی

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ۴ آذر از افتتاح پروژه نوسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه در هفته آینده با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: پروژه نوسازی باند و سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه ها و هاب پروازهای غرب کشور به اتمام رسیده و آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی با اشاره به تمهیدات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با توجه به تحریم های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی و پروازهای بین المللی کشورمان اظهار کرد: یکی از مأموریت های مهم شرکت فرودگاه ها، کنترل و مدیریت فضای کشور به وسیله نرم افزارها و سخت افزارهایی است که بسیاری از آن ها در خارج از کشور تولید می شوند. اما با گذشت ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز تحریم های صنعت هوانوردی کشورمان از همان سال اول، شاهد هستیم که این صنعت همچنان پابرجاست و روزانه به پرواز داخلی و خارجی متعددی خدمات ناوبری ارائه می دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: در این سال ها، سخت افزارها و نرم افزارهای ناوبری هوایی توسط دانشمندان و مهندسان کشورمان با ایمان و همت مضاعف بومی سازی شده و به تولید ملی رسیده اند و در آینده نیز شاهد رشد و توسعه فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری ناوبری هوایی خواهیم بود.

وعده مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی هم عملی نشد

اما بیش از ۲ هفته از وعده یک هفته ای مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران می گذرد و خبری از افتتاح باند حاشیه ساز فرودگاه کرمانشاه نیست.

به تازگی محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه ها در جریان بازدید از پروژه بهسازی سطوح پروازی اظهار کرد: با توجه به اینکه این پروژه مهم برای افتتاح و بهره برداری در آینده نزدیک آماده می شود، کمیسیون تحویل موقت تشکیل و کارشناسان اداره کل عمران و توسعه فرودگاه ها، مدیران فرودگاه کرمانشاه و مشاور پروژه اقدامات لازم برای تحویل موقت را انجام دادند.

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در پروژه بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه کرمانشاه گفت: نوسازی و تأمین ایمنی تاکسی وی موازی فرودگاه برای بهره برداری عملیاتی با رویکرد باند موقت به منظور حداقل رساندن تعطیلی فرودگاه در زمان بهسازی باند اصلی( افزایش شاخص PCN/R، اصلاح طرح هندسی تاکسی وی و موارد وابسته)، مطابقت طراحی روسازی بر اساس اسناد بالادستی ایکائو و FAA با ضوابط و مشخصات فنی اجرایی لایه های روسازی و استفاده از لایه تثبیت شده سیمانی(CTB) به عنوان لایه تثبیتی زیر لایه آسفالتی در باند موقت را که برای نخستین بار در فرودگاه کرمانشاه انجام شد، می توان جزو اهم این اقدامات دانست.

آنچه در تأخیر آغاز، اجرا و اتمام بهسازی پروژه فرودگاه کرمانشاه به وضوح دیده می شود این است که این پروژه در ابتدا (سال ۹۹) نیاز به اعتبار ۸۰ میلیاردی داشت که با تعلل مسئولین در سال ۱۴۰۱ این اعتبار به ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و باز هم تعلل مدیریتی سبب شد قرارداد این پروژه به گفته مسئولین با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار منعقد شود و امروز صحبت از ۷۰۰ میلیارد تا ۱ هزار میلیارد اعتبار نیز برای این پروژه است و آنچه در بهره برداری این پروژه عمرانی به طور کلی فراموش شده زمان بندی اجرای پروژه و تأخیر در بهره برداری است که باید از مسئولین پرسید چگونه این تأخیر جبران خواهد شد و خبرگزاری مهر در ادامه نیز تا پایان بهره برداری از پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه پیگیر وعده ها خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید