شناسهٔ خبر: 70118479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

پاسخ به محقق داماد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر مجتهد زاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مستشار بازنشسته #دیوانعالی کشور با اشاره به نامه محقق ...

صاحب‌خبر -

 به گزارش بولتن نیوز ، حجت‌الاسلام علی‌اصغر مجتهد زاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مستشار بازنشسته #دیوانعالی کشور با اشاره به نامه محقق داماد به مراجع تقلید و انتقاد از قانون حجاب و عفاف اظهار داشت: #محقق_داماد در این نامه، تصویب قانون حجاب و عفاف را خلاف منویات و تذکرات مرجعیت دانسته و آن را برای قوه مجریه غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه ذکر کرده است؛ این نامه ازنظر شکلی و ماهوی دارای ایرادات فراوان است.
وی افزود: آقای محقق داماد که در سمت‌های گوناگون اجرائی، قضایی و فرهنگی ایفای نقش کرده و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده و استاد حقوق دانشگاه است؛ باکمال تعجب در نامه‌ای خطاب به مرجعیت القاء نموده که #قانون حجاب و عفافِ مصوب، خلاف منویات مرجعیت است...!! درحالی‌که این نوع خطاب القایی، اهانت به مرجعیت و مراجع عظام تقلید تلقی می‌شود.
 مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور ابراز کرد: مناسب بود محقق داماد در این نامه، نظر مراجع را درخواست می‌کرد نه اینکه نظر خود را به بزرگان دین تحمیل نماید که این ایراد از چنین شخصیتی پذیرفتنی نیست.
 حجت‌الاسلام مجتهد زاده تأکید کرد: باید از آقای محقق داماد پرسید؛ شما که مدت زیادی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان بالاترین مقام قضایی در نظارت و از دست‌اندرکاران فرهنگی کشور بوده‌اید، برای این مملکت چه‌کار ماندگاری انجام دادید؟ چه زیرساخت فکری و معنوی را ایجاد کردید که امروز از فرار مغزها و جوانان این مرز و بوم سخن به میان می‌آورید.
وی افزود: لزوم پوشیدگی زن بر اساس شش دلیل قطعی قابل‌اثبات است که هر یک به‌تنهایی برای اثبات ضرورت #حجاب کافی است: 1. قرآن کریم؛ 2. روایات شریفه؛ 3. سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ 4. براهین عقلی؛ 5. فطرت و طبیعت انسانی؛ 6. تاریخ. بر اساس آیات و روایات، حجاب موردنظر دین مبین اسلام یک‌بعدی نبوده، بلکه همه ابعاد و جوانب شخصیتی زن مسلمان را مدنظر قرار می‌دهد و نمی‌توان آن را در جامعه اسلامی نادیده گرفت و برای آن قانونی وضع نکرد.
 سؤالی که باید از آقای محقق داماد داشته باشیم این است که شما به‌عنوان یک روحانی که رسالت اجرای احکام #اسلام را به عهده دارید و در کتب حدیثی، سخن گهربار امیرالمؤمنین را دیده‌اید که در جریان عدم اجرای حکم الهی فرمودند: «إنما هلکت بنو اسرائیل بتعطیلهم الحدود» "بنی‌اسرائیل به خاطر تعطیل کردن اجرای حدود الهی، به هلاکت رسیدند" چه راهکاری برای امر واجب حجاب و عفاف ارائه کرده‌اید؟ در مدت طولانی فرایند تصویب قانون حجاب و عفاف چه کمک فکری به #مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نموده‌اید؟ برای اصلاح این قانون چه پیشنهادی دارید؟
ما حقوق‌دان‌ها اگر دلسوز اجرای احکام الهی و جامعه اسلامی به‌عنوان ایتام آل محمد صلی‌الله علیه و آله هستیم باید با فکر و قلم خود کمک‌کار نظام اسلامی باشیم و صدور بیانیه و هیاهو در شأن اساتید ما نیست.
 معتقدم این قانون از مجاری صحیح عبور نموده و باید ابلاغ و اجرا شود سپس در مسیر اجرا، مجریان، دادرسان و قضات شریف به‌ویژه قضات عالی‌رتبه دیوانعالی کشور ایرادات آن را به مجلس شورای اسلامی منتقل و قانون اصلاح گردد.
 در مصاحبه قبلی با خبرگزاری وزین رسا به عرض رساندم که با تعلیق یا تعطیل این قانون بدعت خطرناکی به وجود می‌آید که هم عملی مجرمانه است و هم راه را برای تکرار آن در قوانین بعدی و تعطیلی آن‌ها در صورت تمایل سیاسی دست‌اندرکاران فراهم خواهد آورد.
 تعلیق و تعطیل شدن یک قانون، یا از طریق مجلس شورای اسلامی و یا به‌حکم حکومتی ولی‌فقیه میسّر است. تأکید دارم که به قانون احترام بگذاریم.