به گزارش خبرنگار ایرنا، "سالار قاسمی "روز چهارشنبه به مناسبت ۱۴ آذر روز جهانی معلولان در مدرسه استثنایی زمردیان شهرستان فردیس افزود: باتوجه به این آمار باید برنامه ریزی عمیق تری در این حوزه داشته باشیم.
وی بیان کرد: مردمی ترین سازمان وزارت آموزش و پرورش استثنایی است که اگر بخواهیم موفق عمل کنیم باید دولت در کنار نهادهای مدنی، سازمان مردم نهاد،خیرین و متخصصین در کنار اولیاء دانش آموزان استثنایی قرار گیرد.
قاسمی افزود: توسعه مشارکت و اجتماعی سازی از اولویت ها در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
وی گفت: یکی از برنامه های آموزش و پرورش استثنایی این است که تلاش کند به سمت فناوری جدید با هوش مصنوعی پیش برود چرا که دانش آموزان استثنایی دارای محدودیت جسمی و ذهنی هستند.
قاسمی به آموزش مهارت محور اشاره کرد و افزود: آموزش مهارتی به دانش آموزان استثنایی از برنامه های اولویت دار سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است .
وی تصریح کرد : اگر بخواهیم در آموزش و پرورش استثنایی تحول ایجاد کنیم باید رویکرد مشارکت فناوری های جدید، آموزش مهارت محور توانبخشی شغلی با کیفیت بخشی خانواده محور و توانمندسازی نیروی انسانی مدنظر قرار گیرد.
قاسمی به ایجاد فضاهای متناسب برای دانش آموزان استثنایی اشاره کرد و افزود: در بخش آموزش استثنایی مدارسی که ساخته می شود با مدرسه عادی تفاوت نمی کند اما دانش آموزان استثنایی جایی را می خواهند بازی کنند باید متفاوت باشد.
وی گفت: در سیاستگذاری ها حواسمان جمع باشد طیف اوتیسم در کشور در حال افزایش است حتی باید برای ساخت این گونه مدارس به کمک دولت و خیرین کارهایی انجام شود.
موسس مدرسه استثنایی زمردیان فردیس نیز در این آیین گفت: شاد کردن دل دانش آموزان استثنایی موجب رضایت خداوند است.
"مسعود زمردیان" افزود: خانواده های بعضی از دانش آموزان استثنایی شرایط زندگی مناسبی ندارند و نمی توانند هزینه های بسیار گزاف سرویس ایاب و ذهاب پرداخت کنند.
وی یادآورشد: بسیاری از این عزیزان از بضاعت مالی کمی برخوردار بوده و در فقر شدید به سر میبرند بنابراین تا زنده هستیم با دستان خوددر کار خیر باید کمک کنیم.
دانش آموزان دختر و پسر مدرسه استثنایی زمردیان با اجرای سرود، دکلمه و تئاتر روز جهانی معلولان را گرامی داشتند.