شناسهٔ خبر: 70099525 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

توسعه عدالت اجتماعی با رویکرد محرومیت‌زدایی مورد تاکید است

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور بر دو موضوع توسعه عدالت اجتماعی با رویکرد محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی تاکید دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: مرجع تصویب کننده تأثیر قطعی معدل، شورای عالی انقلاب فرهنگی است و درباره هر نوع تغییری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: یکی از نگاه‌های خوب رئیس جمهور در این دوره که تاکنون بی‌سابقه بوده، تمرکز بر مسائل نظام تعلیم و تربیت است و بارها اعلام کردند و تاکنون شش جلسه اختصاصی برگزار شده است، آخرین جلسه شب گذشته بود، رئیس جمهور بر دو موضوع توسعه عدالت اجتماعی با رویکرد محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی تاکید داشتند و در این چارچوب اجرایی، روش‌هایی در حال طراحی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال رسیدن به یک چهارچوب اجرایی هستیم، در این چهارچوب اجرایی ما روش‌های فعال یادگیری را طراحی و ابلاغ خواهیم کرد، سه تا چهار بخش دارد که یک بخش آن به توانمندسازی معلمان و یک بخش آن به چیدمان کلاس و یک بخش آن به برنامه درسی مدرسه باز می‌گردد، همه این بخش‌ها را با هم جلو می‌بریم و به جمع‌بندی که رسیدیم اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به نحوه برگشت به تحصیل دانشجو معلمان تعلیق شده و اخراجی بیان کرد: ۹۹ درصد دانشجو معلمان اخراج شده، دانشجو معلمانی بودند که شرایط ادامه تحصیل را نداشتند و سه ترم مشروط شدند، در هر دانشگاهی در کشور سه ترم مشروط شوید از شما تعهد گرفته خواهد شد، در فرایند خود در حال رسیدگی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.