به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نگاههای خوب دکتر پزشکیان در این دوره که شاید در طول این ۴۵ سال گذشته بیسابقه باشد، تمرکز ایشان بر مسائل نظام تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: موضوع آموزش و پرورش جزو اولویتهای ایشان بوده که بارها اعلام کردهاند تا الان هم شش جلسه اختصاصی برگزار شده که به نظر من خیلی جلسه خوبی بوده است. آخرین جلسه که برگزار شد دیشب بود که از شش و نیم عصر تا هشت و نیم شب هم جلسه طول کشید. دو موضوع در دستور کار ایشان است؛ یکی توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و دیگری مسئله کیفیت بخشی به آموزش.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درخصوص این موضوع به یک چارچوب اجرایی داریم میرسیم که در این چهارچوب اجرایی ما در واقع روشهای فعال یادگیری را طراحی میکنیم و ابلاغ خواهیم کرد. این طرح سه الی چهار بخش دارد که یک بخش آن به توانمندسازی معلمان برمیگردد، بخش دیگری از آن مربوط به چیدمان کلاس است و یک بخش آن به برنامه درسی مدرسه مربوط میشود همه اینها را با هم پیش میبریم.
وی درباره دانشجو معلمان اخراجی و تعلیق شده گفت: ۹۹ درصد اینها دانشجو معلمانی بودند که شرایط تحصیلیشان اینطور بوده است یعنی به طور مثال سه ترم مشروط شده است شما در هر دانشگاهی در کشور مشروط شوید، بالاخره باید تعهدی بدهید تا رسیدگی شود. این فرایند در حال انجام و رسیدگی است و جای هیچ نگرانی نیست.
کاظمی درباره تاثیر قطعی معدل در کنکور گفت: مرجع تصویبکننده تأثیر قطعی معدل در کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است و اگر قرار باشد تغییری کند، شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمگیرنده است؛ البته ما نظرات کارشناسی خودمان را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس میکنیم.
وی گفت: در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که روز دوشنبه همین هفته برگزار شد، این موضوع مشترکا در دستور کار قرار گرفت، بررسی شد، نظرات و پیشنهادات مختلفی ارائه شد که اینها جمعبندی میشود و به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس میشود؛ نهایتاً مرجع تصمیمگیری درباره این موضوع شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.