حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نامۀ محقق داماد به مراجع تقلید و انتقاد از قانون حجاب و عفاف اظهار داشت: محقق داماد در این نامه، تصویب قانون حجاب و عفاف را خلاف منویات و تذکرات مرجعیت دانسته و آن را برای قوه مجریه غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه ذکر کرده است؛ درحالی که نامه او از نظر شکلی و ماهوی دارای ایرادات فراوان است.
وی افزود: آقای محقق داماد که در سمتهای گوناگون اجرائی، قضایی و فرهنگی ایفای نقش کرده و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهدهدار بوده و استاد حقوق دانشگاه است؛ با کمال تعجب در نامه خطاب به مرجعیت القاء کرده که قانون حجاب و عفاف مصوب خلاف منویات مرجعیت است...!! درحالی که این نوع خطاب القایی، اهانت به مرجعیت و مراجع عظام تقلید تلقی می شود.
مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور ابراز کرد: محقق داماد در این نامه، مناسب بود نظر مراجع را درخواست می کرد؛ نه این که با کلماتی نظر خود را به بزرگان دین تحمیل کند. این ایراد از چنین شخصیتی پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام مجتهدزاده تاکید کرد: باید از آقای محقق داماد پرسید؛ شما مدت زیادی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بالاترین مقام قضایی در نظارت و از دست اندرکاران فرهنگی کشور بوده اید، برای این مملکت چه کارِ ماندگاری انجام دادید؟ چه زیرساخت فکری و معنوی را ایجاد کردید که امروز از فرار مغزها و جوانان این مرز و بوم سخن به میان می آورید.
وی افزود: لزوم پوشیدگی زن بر اساس شش دلیل قطعی قابل اثبات است که هر یک به تنهایی برای اثبات ضرورت حجاب کافی است: 1. قرآن کریم؛ 2. روایات شریفه؛ 3. سیره اهل بیت علیهمالسلام؛ 4. براهین عقلی؛ 5. فطرت و طبیعت انسانی؛ 6. تاریخ. بر اساس آیات و روایات، حجاب مورد نظر دین مبین اسلام یک بعدی نبوده؛ بلکه همه ابعاد و جوانب شخصیتی زن مسلمان را مد نظر قرار می دهد و نمی توان آن را در جامعه اسلامی نادیده گرفت و برای آن قانونی وضع نکرد.
عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم بیان داشت: سؤالی که باید از آقای محقق داماد داشته باشیم این است که شما به عنوان یک روحانی که رسالت اجرای احکام اسلام را به عهده دارید و در کتب حدیثی از سخن گهربار امیرالمؤمنین(ع) دیده اید که در جریان عدم اجرای حکم الهی فرمودند: «إنما هلکت بنو اسرائیل بتعطیلهم الحدود» «بنى اسرائيل به خاطر تعطيل کردن اجراى حدود الهى، به هلاكت رسيدند» چه راهکاری برای امر واجب حجاب و عفاف ارائه کرده اید؟ در مدت طولانی فرایند تصویب قانون حجاب و عفاف چه کمک فکری به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نموده اید؟ برای اصلاح این قانون چه پیشنهادی دارید؟
وی افزود: ما حقوق دان ها اگر دلسوز اجرای احکام الهی و جامعه اسلامی به عنوان ایتام آل محمد صلی الله علیه و آله هستیم باید با فکر و قلم خود کمک کار نظام اسلامی باشیم و صدور بیانیه و هیاهو در شأن اساتید ما نیست.
حجت الاسلام مجتهدزاده ابراز کرد: معتقدم این قانون از مجاری صحیح عبور کرده است که باید ابلاغ و اجرا شده و سپس در مسیر اجرا، مجریان و دادرسان، قضات شریف به ویژه قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور ایرادات را به مجلس شورای اسلامی منتقل و قانون اصلاح شود.
مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در یادداشت اختصاصی به خبرگزاری رسا، بیان کردم که با تعلیق یا تعطیل این قانون، بدعت خطرناکی به وجود می آید که هم عملی مجرمانه است و هم راه را برای تکرار آن در قوانین بعدی و تعطیلی آن ها در صورت تمایل سیاسی دست اندرکاران، فراهم خواهد آورد.
وی افزود: تعلیق و تعطیل قانون یا از طریق مجلس شورای اسلامی و یا به حکم حکومتی ولی فقیه میسّر است و باید همه به قانون احترام بگذاریم.
حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نامۀ محقق داماد به مراجع تقلید و انتقاد از قانون حجاب و عفاف اظهار داشت: محقق داماد در این نامه، تصویب قانون حجاب و عفاف را خلاف منویات و تذکرات مرجعیت دانسته و آن را برای قوه مجریه غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه ذکر کرده است؛ درحالی که نامه او از نظر شکلی و ماهوی دارای ایرادات فراوان است.
حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نامۀ محقق داماد به مراجع تقلید و انتقاد از قانون حجاب و عفاف اظهار داشت: محقق داماد در این نامه، تصویب قانون حجاب و عفاف را خلاف منویات و تذکرات مرجعیت دانسته و آن را برای قوه مجریه غیرقابل اجرا و برخلاف مصالح عامه ذکر کرده است؛ درحالی که نامه او از نظر شکلی و ماهوی دارای ایرادات فراوان است. سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،وی افزود: آقای محقق داماد که در سمتهای گوناگون اجرائی، قضایی و فرهنگی ایفای نقش کرده و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهدهدار بوده و استاد حقوق دانشگاه است؛ با کمال تعجب در نامه خطاب به مرجعیت القاء کرده که قانون حجاب و عفاف مصوب خلاف منویات مرجعیت است...!! درحالی که این نوع خطاب القایی، اهانت به مرجعیت و مراجع عظام تقلید تلقی می شود.
وی افزود: آقای محقق داماد که در سمتهای گوناگون اجرائی، قضایی و فرهنگی ایفای نقش کرده و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۳ ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهدهدار بوده و استاد حقوق دانشگاه است؛ با کمال تعجب در نامه خطاب به مرجعیت القاء کرده که قانون حجاب و عفاف مصوب خلاف منویات مرجعیت است...!! درحالی که این نوع خطاب القایی، اهانت به مرجعیت و مراجع عظام تقلید تلقی می شود.مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور ابراز کرد: محقق داماد در این نامه، مناسب بود نظر مراجع را درخواست می کرد؛ نه این که با کلماتی نظر خود را به بزرگان دین تحمیل کند. این ایراد از چنین شخصیتی پذیرفتنی نیست.
مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور ابراز کرد: محقق داماد در این نامه، مناسب بود نظر مراجع را درخواست می کرد؛ نه این که با کلماتی نظر خود را به بزرگان دین تحمیل کند. این ایراد از چنین شخصیتی پذیرفتنی نیست.حجت الاسلام مجتهدزاده تاکید کرد: باید از آقای محقق داماد پرسید؛ شما مدت زیادی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بالاترین مقام قضایی در نظارت و از دست اندرکاران فرهنگی کشور بوده اید، برای این مملکت چه کارِ ماندگاری انجام دادید؟ چه زیرساخت فکری و معنوی را ایجاد کردید که امروز از فرار مغزها و جوانان این مرز و بوم سخن به میان می آورید.
حجت الاسلام مجتهدزاده تاکید کرد: باید از آقای محقق داماد پرسید؛ شما مدت زیادی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بالاترین مقام قضایی در نظارت و از دست اندرکاران فرهنگی کشور بوده اید، برای این مملکت چه کارِ ماندگاری انجام دادید؟ چه زیرساخت فکری و معنوی را ایجاد کردید که امروز از فرار مغزها و جوانان این مرز و بوم سخن به میان می آورید.وی افزود: لزوم پوشیدگی زن بر اساس شش دلیل قطعی قابل اثبات است که هر یک به تنهایی برای اثبات ضرورت حجاب کافی است: 1. قرآن کریم؛ 2. روایات شریفه؛ 3. سیره اهل بیت علیهمالسلام؛ 4. براهین عقلی؛ 5. فطرت و طبیعت انسانی؛ 6. تاریخ. بر اساس آیات و روایات، حجاب مورد نظر دین مبین اسلام یک بعدی نبوده؛ بلکه همه ابعاد و جوانب شخصیتی زن مسلمان را مد نظر قرار می دهد و نمی توان آن را در جامعه اسلامی نادیده گرفت و برای آن قانونی وضع نکرد.
وی افزود: لزوم پوشیدگی زن بر اساس شش دلیل قطعی قابل اثبات است که هر یک به تنهایی برای اثبات ضرورت حجاب کافی است: 1. قرآن کریم؛ 2. روایات شریفه؛ 3. سیره اهل بیت علیهمالسلام؛ 4. براهین عقلی؛ 5. فطرت و طبیعت انسانی؛ 6. تاریخ. بر اساس آیات و روایات، حجاب مورد نظر دین مبین اسلام یک بعدی نبوده؛ بلکه همه ابعاد و جوانب شخصیتی زن مسلمان را مد نظر قرار می دهد و نمی توان آن را در جامعه اسلامی نادیده گرفت و برای آن قانونی وضع نکرد.عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم بیان داشت: سؤالی که باید از آقای محقق داماد داشته باشیم این است که شما به عنوان یک روحانی که رسالت اجرای احکام اسلام را به عهده دارید و در کتب حدیثی از سخن گهربار امیرالمؤمنین(ع) دیده اید که در جریان عدم اجرای حکم الهی فرمودند: «إنما هلکت بنو اسرائیل بتعطیلهم الحدود» «بنى اسرائيل به خاطر تعطيل کردن اجراى حدود الهى، به هلاكت رسيدند» چه راهکاری برای امر واجب حجاب و عفاف ارائه کرده اید؟ در مدت طولانی فرایند تصویب قانون حجاب و عفاف چه کمک فکری به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نموده اید؟ برای اصلاح این قانون چه پیشنهادی دارید؟
عضو بسیج اساتید حوزه علمیه قم بیان داشت: سؤالی که باید از آقای محقق داماد داشته باشیم این است که شما به عنوان یک روحانی که رسالت اجرای احکام اسلام را به عهده دارید و در کتب حدیثی از سخن گهربار امیرالمؤمنین(ع) دیده اید که در جریان عدم اجرای حکم الهی فرمودند: «إنما هلکت بنو اسرائیل بتعطیلهم الحدود» «بنى اسرائيل به خاطر تعطيل کردن اجراى حدود الهى، به هلاكت رسيدند» چه راهکاری برای امر واجب حجاب و عفاف ارائه کرده اید؟ در مدت طولانی فرایند تصویب قانون حجاب و عفاف چه کمک فکری به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نموده اید؟ برای اصلاح این قانون چه پیشنهادی دارید؟وی افزود: ما حقوق دان ها اگر دلسوز اجرای احکام الهی و جامعه اسلامی به عنوان ایتام آل محمد صلی الله علیه و آله هستیم باید با فکر و قلم خود کمک کار نظام اسلامی باشیم و صدور بیانیه و هیاهو در شأن اساتید ما نیست.
وی افزود: ما حقوق دان ها اگر دلسوز اجرای احکام الهی و جامعه اسلامی به عنوان ایتام آل محمد صلی الله علیه و آله هستیم باید با فکر و قلم خود کمک کار نظام اسلامی باشیم و صدور بیانیه و هیاهو در شأن اساتید ما نیست.حجت الاسلام مجتهدزاده ابراز کرد: معتقدم این قانون از مجاری صحیح عبور کرده است که باید ابلاغ و اجرا شده و سپس در مسیر اجرا، مجریان و دادرسان، قضات شریف به ویژه قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور ایرادات را به مجلس شورای اسلامی منتقل و قانون اصلاح شود.
حجت الاسلام مجتهدزاده ابراز کرد: معتقدم این قانون از مجاری صحیح عبور کرده است که باید ابلاغ و اجرا شده و سپس در مسیر اجرا، مجریان و دادرسان، قضات شریف به ویژه قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور ایرادات را به مجلس شورای اسلامی منتقل و قانون اصلاح شود.مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در یادداشت اختصاصی به خبرگزاری رسا، بیان کردم که با تعلیق یا تعطیل این قانون، بدعت خطرناکی به وجود می آید که هم عملی مجرمانه است و هم راه را برای تکرار آن در قوانین بعدی و تعطیلی آن ها در صورت تمایل سیاسی دست اندرکاران، فراهم خواهد آورد.
مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: در یادداشت اختصاصی به خبرگزاری رسا، بیان کردم که با تعلیق یا تعطیل این قانون، بدعت خطرناکی به وجود می آید که هم عملی مجرمانه است و هم راه را برای تکرار آن در قوانین بعدی و تعطیلی آن ها در صورت تمایل سیاسی دست اندرکاران، فراهم خواهد آورد. یادداشت یادداشتوی افزود: تعلیق و تعطیل قانون یا از طریق مجلس شورای اسلامی و یا به حکم حکومتی ولی فقیه میسّر است و باید همه به قانون احترام بگذاریم.
وی افزود: تعلیق و تعطیل قانون یا از طریق مجلس شورای اسلامی و یا به حکم حکومتی ولی فقیه میسّر است و باید همه به قانون احترام بگذاریم. ∎