شناسهٔ خبر: 70089383 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چگونه مدل کسب و کار و یک برنامه ریزی تجاری داشته باشیم؟

صاحب‌خبر -

آقای رسولی یک مدیر باانگیزه است که همیشه رویای داشتن رستورانی متفاوت و موفق را در سر داشته. اما وقتی کارش را شروع کرد، خیلی زود متوجه شد که بدون داشتن برنامه ‌ریزی دقیق و شفاف و طراحی یک مدل بهینه برای کسب‌ و کارش، رویایش تبدیل به چالشی بزرگ می‌شود. او نمی‌‌دانست که بدون برنامه مالی، نمی‌تواند سود خاص از فروش را پیش‌بینی و از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. ما به آقای رسولی همایش از کانسپت تا مدیریت را پیشنهاد دادیم. این دوره توانست به او کمک کند تا گام به گام، از تدوین مدل کسب‌ و کار تا برنامه‌ ریزی عملیاتی، مسیر درست را پیدا کند. حالا آقای رسولی یکی از موفق‌ترین مدیران رستوران در شهر خود است.

حالا شما هم دوست دارید مسیر موفقیت خود را با اطمینان طی کنید؟ همایش از کانسپت تا مدیریت دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید! همین حالا بندهای کفشتان را محکم کنید و در مسیر یادگیری ثابت قدم باشید.

برای ثبت نام دوره راه اندازی رستوران (از کانسپت تا مدیریت) کلیک کنید

چرا برنامه‌ریزی تجاری برای رستوران ضروری است؟

بیشتر مدیرانی که وارد صنعت رستوران ‌داری می‌شوند، شور و شوق خاصی برای به سرانجام رساندن کسب و کارشان دارند. اما وقتی با چالش‌های ملموس در دنیای رستوران داری مواجه می‌شوند، درمی‌یابند که شور و شوق کافی نیست. لازم است که در ابتدای مسیر، برنامه مدون و اجراپذیری داشته باشند که تا حدودی آینده و میزان موفقیت کسب و کارشان را پیش‌بینی و سپس تضمین کند.

اما واقعا برنامه ریزی تجاری برای کسب و کار شما چه فرصت‌هایی را خلق می‌کند؟

  • منابع خود را بهینه می‌کنید: هنگام بهره‌گیری از این برنامه، می‌توانید بودجه و زمان‌بندی و حجم کار نیروی انسانی را به شکلی هوشمندانه مدیریت کنید.
  • ریسک‌ها را کاهش می‌دهید: دوراندیشی به شما این امکان را می‌دهد که سود و زیان رستوران‌تان را بتوانید پیش‌بینی و از ضررهای مالی جلوگیری کنید.
  • اهداف روشنی تعیین می‌کنید: در این برنامه شما تمام چالشی و فرصت زا را با وضوح کامل می‌بینید و می‌توانید آنچه را می‌خواهید مشخص کنید.

برنامه ریزی تجاری برنامه ریزی تجاری

گام اول: تدوین مدل کسب ‌و کار

مدل کسب ‌و کار پایه و اساس هر رستوران موفق و هر کسب و کار پربازدهی است. چرا که شما را با تمام ابعاد این مسیر آشنا می‌کند و باعث می‌شود تصویری شفاف از امروز و فردای کسب و کارتان در ذهن‌تان نقش ببندد. این مدل به شما می‌گوید که:

  • مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • چه ارزش‌‌هایی به آن‌ها ارائه می‌کنید؟
  • چگونه می‌خواهید درآمد کسب کنید؟

ماپرا در همایش خود، به شما می‌گوید که چگونه یک مدل جامع و همه جانبه برای کسب ‌و کارتان تدوین کنید. با کمک ابزارهای مختلف از جمله نرم افزار رستوران، می‌توانید چشم‌انداز روشنی از آینده رستوران خود داشته باشید و در آینده‌ای نه‌چندان دور، به جمع رستوران‌داران موفق که الگوی دیگران‌اند بپیوندید.

گام دوم: تدوین برنامه کسب ‌و کار

بعد از آن که مدل کسب و کارتان را طرح‌ریزی کردید، دیگر باید برنامه آن را از صفر تا صد مشخص کنید. برنامه کسب‌ و کار نقشه راه شماست. این برنامه شامل:

  1. تحلیل بازار: چه نیازهایی در بازار وجود دارد؟
  2. استراتژی‌های بازاریابی: چگونه می‌توان مشتریان را جذب کرد؟
  3. برنامه عملیاتی: روزانه چه اقداماتی برای رسیدن به اهداف خود انجام می‌‌دهید؟

یکی از مدیرانی که در دوره ماپرا شرکت کرده بود، می‌گوید: «قبل از شرکت در این دوره، نمی‌دانستم که تدوین یک برنامه کسب‌ و کار تا این حد ضروری است. اما حالا همه چیز را دقیق و با جزئیات برنامه‌ریزی کرده‌ام و از آینده رستورانم با خبرم.»

گام سوم: تهیه برنامه پیش‌بینی سود و زیان

هیچ کسب ‌و کاری بدون پیش‌ بینی مالی نمی‌‌تواند به موفقیت برسد. چرا که اصلی‌ترین دلیلی که به خاطر آن شما این کسب و کار را شکل داده‌اید کسب سود است و اگر برنامه ریزی مالی مشخص نداشته باشید، خیلی زود با چالش‌های بزرگ و کوچکی مواجه خواهید شد. این پیش‌ بینی به شما می‌‌گوید:

  • در چه بازه زمانی احتمالا به سود دهی می‌رسید؟
  • هزینه‌های اولیه شما چقدر خواهد بود؟
  • آیا منابع کافی برای ادامه مسیر دارید؟

ماپرا با ارائه ابزارها و آموزش‌های کاربردی، به شما کمک می‌کند تا این برنامه را به شکلی واقع‌گرایانه تهیه کنید. به طوری که زمان دقیق سوددهی رستوران‌تان را بدانید و هزینه‌های اولیه و منابع رفع این هزینه‌ها را به دست آورید.

گام چهارم: ایجاد برنامه عملیاتی

برنامه عملیاتی جایی است که همه برنامه‌هایی که پیش از این روی کاغذ و در عالم فکر ثبتشان کرده بودید به اجرا درمی‌آید. فکر کنید مدیر یک رستوران سنتی در شمال تهران هستید و می‌خواهید برنامه عملیاتی رستوران‌تان را برای خودتان و کارکنان‌تان مشخص و شفاف کنید. این برنامه باید:

  • اولویت‌های شما را مشخص کند: کدام کارها باید سریع‌تر انجام شوند؟
  • منابع را بهینه تخصیص دهد: چگونه منابع مالی و انسانی خود را به بهترین شکل مدیریت شوند؟
  • زمان‌ بندی دقیق داشته باشد: چه زمانی باید هر مرحله را تکمیل کنید؟

مدیران موفق معتقدند که بعد از تدوین برنامه عملیاتی، کارمندان کاملاً می‌دانند که از آن‌ ها چه انتظاری داریم و این باعث می‌شود که همه چیز با سرعت بیشتر و بهتری پیش برود.

برنامه ریزی تجاری برنامه ریزی تجاری

چرا باید در همایش ماپرا شرکت کنید؟

دوره از کانسپت تا مدیریت تنها یک دوره آموزشی نیست؛ این یک راهنمای جامع است که به شما کمک می‌کند از ابتدا تا انتهای این مسیر، رستورانی موفق راه‌اندازی کنید و قدم‌های اول را آن قدر مطمئن بردارید که آخرین قدم‌ها بسیار سودآور و کم زیان باشند. در این دوره:

  • سفر از کانسپت تا مدیریت را یاد می‌گیرید
  • با ابزارهای حرفه‌ای و مدرن آشنا می‌شوید
  • داستان‌های واقعی و تجربیات عملی را خواهید شنید
  • و…

این دوره به شما کمک می‌کند که با اعتماد به‌ نفس و دانش کافی، مسیر موفقیت را طی کنید.

همین امروز ثبت ‌نام کنید

می‌خواهید در عرصه رستوران‌داری مدرن بدرخشید و الگوی همگان باشید؟ این فرصت را از دست ندهید. همایش ماپرا با تیمی از متخصصان و مربیان حرفه‌ای، شما را قدم به قدم در این مسیر همراهی می‌‌کند و آینده‌ی رستورانتان را تضمین می‌کند. رویای شما همین‌جاست. برای محقق کردن آن اینجا را کلیک کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها: