روزنامه جوان نوشت: ۱۵ هزار معلمی که نتوانسته بودند صلاحیتهای لازم را کسب کنند، حال، اما در عرض مدتی کوتاه، حداقل نیمی از آنها گزینش شدند، آن هم بدون هیچ توضیح قانعکنندهای!
مدیر کل گزینش وزارت آموزش و پرورش مدعی است معلمان رد شده حق اعتراض داشتند و در بررسیهای مجدد توانستهاند صلاحیتهای لازم را کسب کنند، اما چطور ممکن است حدود ۷ هزار معلم بدون دلیل کافی رد شدهباشند؟
بدون شک هیچ کاری بدون عیب و ایراد نیست و عجیب نیست، اگر صلاحیت تعداد کمی از داوطلبان شغل معلمی به شکل نادرستی، از زیر دست بررسیکنندهها در رفته و رد شده باشند، اما تأیید صلاحیت حداقل ۷ هزار معلمی که همین چند ماه پیش رد شده بودند، به هیچ عنوان قانعکننده نیست.
آمار بسیار بالاست و نمیتوان پذیرفت که بررسیکنندگان تا این اندازه اشتباه کرده باشند. همین مسئله باعث ایجاد ابهامات زیادی میشود، اینکه مبادا کمبود معلم مسئولان را برآن داشته باشد تا صلاحیت نیمی از آنها که دست رد به سینهشان زده شدهبود، تأیید شوند. آیا اگر بحث کمبود معلم در میان نبود باز هم تأیید معلمان رد شده انجام میشد یا اینکه آنها باید همچنان خانهنشین میبودند. تردیدی نیست که باید گزینش معلمی به شکل سفت و سختی انجام شود. آنها نه فقط با روح و روان فرزندان ما در ارتباط هستند که قرار است آیندهسازان مملکت را تربیت کنند. پس نباید هیچ مماشاتی در انتخاب آنها داشت و باید بهترینها را برگزید.
صحبت از یک یا دو معلم نیست، حتی ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر هم نه! صحبت از ۷ هزار معلمی است که در گزینش رد شدهبودند، اما یک مرتبه در دولت چهاردهم، همهشان تأیید شدند! معلمانی که وظیفه تعلیم و تربیت آیندهسازان این مرز و بوم را بر عهده دارند و باید با حساسیت و دقت بالایی به این شغل وارد شوند، اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که آقایان تصمیم گرفتند، کلاسهای درس را به معلمان رد شده، بسپارند.
مگر موضوع گزینش معلمان و صلاحیتهای آنها میتواند با آمدن این دولت و آن دولت، تحتتأثیر قرار گیرد و آنهایی که یک روز رد شدهبودند، مجدد به کلاسهای درس فرستاده شوند!؟ این اقدام، اما عمده کارشناسان تعلیم و تربیت را نگران کردهاست. آنها معتقدند این تصمیم عواقب جبرانناپذیری را به دنبال دارد، چراکه معلمی، شغلی به شدت مهم و حساس است و افراد داوطلب برای ورود به این شغل باید با معیارهای تعیین شده و مشخصی گزینش شوند. بدون شک دود این بیتوجهی نسبت به معیارهای تعیینشده برای گزینش معلمان به چشم دانشآموزان، خانواده و به طور کلی جامعه خواهد رفت.
روزنامه جوان نوشت: ۱۵ هزار معلمی که نتوانسته بودند صلاحیتهای لازم را کسب کنند، حال، اما در عرض مدتی کوتاه، حداقل نیمی از آنها گزینش شدند، آن هم بدون هیچ توضیح قانعکنندهای!
مدیر کل گزینش وزارت آموزش و پرورش مدعی است معلمان رد شده حق اعتراض داشتند و در بررسیهای مجدد توانستهاند صلاحیتهای لازم را کسب کنند، اما چطور ممکن است حدود ۷ هزار معلم بدون دلیل کافی رد شدهباشند؟
بدون شک هیچ کاری بدون عیب و ایراد نیست و عجیب نیست، اگر صلاحیت تعداد کمی از داوطلبان شغل معلمی به شکل نادرستی، از زیر دست بررسیکنندهها در رفته و رد شده باشند، اما تأیید صلاحیت حداقل ۷ هزار معلمی که همین چند ماه پیش رد شده بودند، به هیچ عنوان قانعکننده نیست.
آمار بسیار بالاست و نمیتوان پذیرفت که بررسیکنندگان تا این اندازه اشتباه کرده باشند. همین مسئله باعث ایجاد ابهامات زیادی میشود، اینکه مبادا کمبود معلم مسئولان را برآن داشته باشد تا صلاحیت نیمی از آنها که دست رد به سینهشان زده شدهبود، تأیید شوند. آیا اگر بحث کمبود معلم در میان نبود باز هم تأیید معلمان رد شده انجام میشد یا اینکه آنها باید همچنان خانهنشین میبودند. تردیدی نیست که باید گزینش معلمی به شکل سفت و سختی انجام شود. آنها نه فقط با روح و روان فرزندان ما در ارتباط هستند که قرار است آیندهسازان مملکت را تربیت کنند. پس نباید هیچ مماشاتی در انتخاب آنها داشت و باید بهترینها را برگزید.
صحبت از یک یا دو معلم نیست، حتی ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر هم نه! صحبت از ۷ هزار معلمی است که در گزینش رد شدهبودند، اما یک مرتبه در دولت چهاردهم، همهشان تأیید شدند! معلمانی که وظیفه تعلیم و تربیت آیندهسازان این مرز و بوم را بر عهده دارند و باید با حساسیت و دقت بالایی به این شغل وارد شوند، اما معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که آقایان تصمیم گرفتند، کلاسهای درس را به معلمان رد شده، بسپارند.
مگر موضوع گزینش معلمان و صلاحیتهای آنها میتواند با آمدن این دولت و آن دولت، تحتتأثیر قرار گیرد و آنهایی که یک روز رد شدهبودند، مجدد به کلاسهای درس فرستاده شوند!؟ این اقدام، اما عمده کارشناسان تعلیم و تربیت را نگران کردهاست. آنها معتقدند این تصمیم عواقب جبرانناپذیری را به دنبال دارد، چراکه معلمی، شغلی به شدت مهم و حساس است و افراد داوطلب برای ورود به این شغل باید با معیارهای تعیین شده و مشخصی گزینش شوند. بدون شک دود این بیتوجهی نسبت به معیارهای تعیینشده برای گزینش معلمان به چشم دانشآموزان، خانواده و به طور کلی جامعه خواهد رفت.