به گزارش خبرنگار ایلنا؛ چند روز پیش در برنامه (زمانه) شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، موضوعی با عنوان بازار حجاب یا بیحجابی (واکاوی وضعیت بازار پوشاک و ملزومات حجاب در کشور) با حضور کارشناس اتحادیه پوشاک ابوالقاسم شیرازی، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک روی آنتن رفت.
شیرازی در این برنامه با اشاره به تولید مانتوهای پوشیده اعلام کرد؛ برخی پوشش چادر را انتخاب میکنند و برخی پوشش چادر همراه با مانتو شلوار، چه مشکلی دارد خانم هایی که میخواهند با حجاب در اجتماع حضور داشته باشند و به دنبال مانتوهای پوشیده هم هستند و میگویند این قبیل از مانتوها کم تولید میشود از مانتو شلوارهای اداریشان استفاده کنند و تنها در مهمانیها از مانتوی بدون دکمه، با دکمه و یا کوتاه استفاده کنند اما مجری این برنامه با انتقاد ازاین سخنان گفت شاید سلیقه برخی استفاده از این مانتوهای اداری نباشد و پس از آن شیرازی به تولیدکنندگانی اشاره کرد که به دلیل تولید مانتوهای جلوباز مورد توبیخ قرار گرفتهاند و واحد صنفیشان پلمپ هم شده است و اعلام کرد اگر قرار است تنوع در تولید مانتو بیشتر شود تولیدکنندگان هم باید به لحاظ مالی توان کافی داشته باشند.
اما بلافاصله پس از پخش این برنامه این سخنان با موجی از انتقادات همراه شد به گونهای که برخی از سایت های خبری گفتههای رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک را با عنوان پیشنهاد عجیب سخنگوی اتحادیه پوشاک به خانم های محجبه تیتر زدند و برخی دیگر تنها بخشهایی تقطیع شده از فیلم این گفتگوی دو ساعته را منتشر کردند.
این در حالی است که مانتو به عنوان یکی از اصلیترین پوششهای بانوان در کشور است که علاوه بر جنبهی پوششی، بهعنوان نمادی از آراستگی در محیطهای رسمی به شمار میرود و انتخاب یک مانتوی مناسب برای محیطهای رسمی مانند محل کار یا دانشگاه، میتواند نقش بسزایی در ایجاد تصویر حرفهای و مرتب داشته باشد و استفاده از این سبک از مانتوها نه تنها حس اعتماد به نفس را به فرد منتقل میکنند، بلکه نظم و انسجام در ظاهر را نیز به نمایش میگذارند و گفتههای رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در خصوص استفاده از این مدل مانتوها در سطح جامعه به همین منظور بوده است که متاسفانه موجب سوء برداشت از سوی برخی از رسانهها شده است.