شناسهٔ خبر: 70060233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایمن‌سازی خطرآفرین کمربندی شیراز توسط شهرداری شیراز

قائم‌مقام شهرداری شیراز به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب پرداخت و گفت: کاهش جدی انواع تصادفات و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان نتیجه اقدامات شهرداری شیراز در کمربندی جنوب بوده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی - آرش فرج‌زاده به ارائه گزارشی از پروژه ساماندهی، بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب بزرگراه امام خمینی (ره) پرداخت.

قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به تقابلی که بین دستگاه‌های دولتی و مدیریت شهری ازلحاظ قانونی و مالی برای تقبل مسئولیت این کمربندی که یکی از خطرناک‌ترین محور‌های ترافیکی بود، اظهار کرد: با اهتمام شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز مسئولیت ایمن‌سازی و بهسازی این محور حدفاصل پل امام حسن مجتبی (ع) تا ورودی سلطان‌آباد را پذیرفت و با یک کار جمعی و بین بخشی بین حوزه‌های مختلف شهرداری به انجام آن پرداخت.

او تصریح کرد: بزرگ‌ترین اتفاقی که امروز درواقع در این حوزه اتفاق افتاده است و جای بسیار افتخار برای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دارد، این است که بنا به مرقومه مجموعه انتظامی و پلیس راهور، کاهش جدی در حوزه تصادفات از زمانی که این ایمن‌سازی در کمربندی صورت گرفته به وجود آمده است و نجات جان انسان‌ها که در این حوزه اتفاق افتاد، امید است خیروبرکت زیادی را برای مجموعه مدیریت شهری به همراه داشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ادامه با ارائه گزارش بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی جنوب اظهار کرد: ۱۸ کیلومتر از محور کمربندی جنوب، طی تفاهم‌نامه‌ای در اواخر اسفند ۱۴۰۱، به شهرداری شیراز واگذار شد و ۲۳ کیلومتر به‌اضافه دو تقاطع غیرهمسطح در اختیار مجموعه راه و شهرسازی تا فروردین ۱۴۰۴ دارد.

محمد امین اعتبار مجموعه اقدامات انجامی را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این اقدامات در مرحله پیشرفت ۹۳ درصدی قرار دارد.

به گفته او؛ اقدامات انجام‌شده شامل ترمیم آسفالت، ایجاد شانه‌های راه، نصب نیوجرسی و اجرای خط‌کشی‌های جدید بوده است که منجر به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تصادفات و حوادث در این محور و افزایش ایمنی تردد و حفظ جان و مال شهروندان شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: به‌طور خاص، تعداد فوتی‌ها در ۶‌ماهه اول امسال به ۱۰ نفر کاهش‌یافته که نسبت به ۲۰ نفر در سال قبل، بهبود قابل‌توجهی نشان می‌دهد و اهمیت موضوع این است که ۲۳ کیلومتر دیگر هنوز مشکلات خاص خود را دارد که باید ساماندهی شود.

امین برنامه عملیاتی بهسازی و ایمن‌سازی کمربندی را در سه فاز جمع‌بندی و بیان کرد: احداث شانه راه، ایمن‌سازی کمربندی، نصب جداکننده طولی بتنی (نیوجرسی)، ایمن‌سازی دوربرگردان هم‌سطح ابتدای تقاطع نواب صفوی، نصب تابلو علائم، لکه گیری و تراش و ترمیم آسفالت در فاز یک، اصلاح دسترسی‌ها (ورودی و خروجی‌ها)، احداث کندرو‌ها و انسداد دسترسی معابر غیرمجاز و احداث تقاطع غیرهمسطح میثم، احداث پل روگذر بولوار احمدبن موسی (ع) به کمربندی، احداث تقاطع غیرهمسطح به بولوار نواب صفوی، تکمیل تقاطع شهید فرصتیان و تکمیل تقاطع میلاد در فاز سوم از فعالیت‌های شهرداری شیراز در کمربندی است.

او بیان کرد: پروژه‌های مختلفی مانند تقاطع‌های جدید و روشنایی محور نیز در حال اجراست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز طی سخنان خود به فعالیت ۱۴ سامانه نظارت تصویری و ثبت تخلف در کل کمربندی اشاره و بیان کرد: بنابه اعلام رئیس پلیس راهور کشور میزان کارایی و روشن بودن و در مدار بودن دوربین‌های نظارتی در کل کشور حدود ۱۷ درصد است و این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد دوربین‌ها و سامانه‌ها شهرداری فعال در مدار هستند.

هادی شه‌دوست شیرازی عنوان کرد: این یک آمار غیرقابل مقایسه با سایر کلانشهر‌ها هست، این ۱۴ دوربین هم بعد نظارت تصویری در بحث ثبت تخلف در کمربندی را دارند و یکی از عوامل کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت هستند و هم ثبت تخلف سرعت هستند.

او همچنین به روشنایی محور، اصلاح هندسی و تعریض معابر و همچنین خط کشی محور کمربندی و استفاده از تابلو‌های کامپوزیت اشاره کرد.