به گزارش میراثآریا، کارگاه آموزشی گردشگری آگاهانه، صبح امروز دوشنبه ۱۲ آذرماه با محوریت جذب گردشگران خارجی و با حضور بهرهبرداران و مدیران داخلی مراکز اقامتی استان تهران، در هتل بینالمللی هما برگزار شد.
این کارگاه با استقبال بیش از ۵۰۰ نفر از فعالان حوزههای اقامتی، پذیرایی، خدماتی، دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان تهران همراه بود. در این نشست، یکی از اساتید برجسته حوزه گردشگری کشور، به ارائه شیوههای نوین جذب گردشگر بر پایه اصولی چون اقتصاد پویا، مردمی و شناخت آگاهانه پرداخت. همچنین موضوعاتی مرتبط با رونق گردشگری خارجی در استان تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پرهام جانفشان، در این کارگاه ضمن خیرمقدم به شرکتکنندگان، به تشریح چالشها و فرصتهای گردشگری استان پرداخت و گفت: این اداره کل با حمایت و همکاری شما، بحرانهایی همچون کرونا را پشت سر گذاشته و توانسته به کمک راهکارهای ابتکاری و همیاری جامعه هتلداران، مهمانپذیران و اقامتگاهها، این بخش را سر پا نگه دارد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان تهران، افزود: دو نکته حائز اهمیت است؛ نخست این که سیاست ادارهکل همواره بر عدم دخالت در بخش خصوصی و حمایت از آن است. دخالت مستقیم میتواند توانمندیها، ابتکارات و خلاقیتهای این بخش را محدود کند. دوم، ضرورت استانداردسازی خدمات اقامتی در استان تهران است. استان تهران با داشتن حدود ۴۰۰ مجموعه شامل هتل، هتلآپارتمان و سایر اقامتگاهها، نیازمند برنامهریزی هدفمند است تا بتواند جایگاه خود را به عنوان قلب تپنده گردشگری ایران حفظ کند. این امر تنها با تلاش مشترک و استانداردسازی خدمات میسر خواهد بود.
او درباره برنامههای پیشرو تصریح کرد: یکی از اولویتهای ما برای سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، نوسازی و بازسازی هتلها از نظر تأسیسات، تجهیزات و خدمات هتلداری است. همانطور که در دوران سخت کرونا، با کمک شما توانستیم تهران را با طرحهای ابتکاری به گردشگران داخلی معرفی کنیم، اکنون نیز باید با ارتقای زیرساختها و خدمات، برند گردشگری تهران را بیش از پیش تقویت کنیم.
جانفشان در پایان تأکید کرد: طرحهای ابتکاری ما در این بخش ادامه خواهد داشت و از جامعه هتلداران و مهمانپذیران میخواهم در این مسیر با ما همکاری کنند. ممکن است اجرای این طرحها در ابتدا هزینهای برای شما داشته باشد، اما ادارهکل نیز بخشی از این هزینهها را متقبل خواهد شد تا تهران به بهترین شکل ممکن به گردشگران معرفی شده و برند گردشگری آن ارتقا پیدا کند.
گفتنی است در پایان این همایش گواهی حضور در کارگاه آموزشی به شرکتکنندگان اهدا شد.
انتهای پیام/