به گزارش "ورزش سه"، این برند قدیمی که در دهههای ۷۰ و ۸۰ میلادی اوج خود را تجربه کرد، یعنی زمانی که نماد خروس آن بر روی پیراهن تیم ملی آرژانتین در سال ۱۹۸۶ نقش بست و به دور دنیا سفر کرد، اکنون در قرن بیست و یکم در پی یافتن سرمایهگذاران جدید برای تضمین آینده خود است.
این برند که از یک هفته پیش به دلیل وضعیت ورشکستگی تحت نظارت قضایی قرار دارد، نتوانسته است از تجهیز هیئت فرانسوی در بازیهای المپیک پاریس بهرهبرداری اقتصادی کند و همچنان شرایط پایداری ندارد.
با سرمایهای که ۷۵ درصد آن توسط گروه سرمایهگذاری سوئیسی «ایرسیس» کنترل میشود، ضررهای لو کوک اسپورتیف در سال ۲۰۲۴ همچنان در حال افزایش است. آنها در نیمه اول سال ۱۸.۲ میلیون یورو ضرر داشتند و این با وجود وامی به مبلغ ۲.۹ میلیون یورو است که از خود کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ دریافت کردند و یک وام دیگر به مبلغ ۱۲ میلیون یورو از دولت فرانسه در میانههای امسال.
این شرکت چارهای جز تحت نظارت قضایی قرار گرفتن به مدت شش ماه ندارد، در این مدت امیدوار است که حسابهای خود را پاکسازی کرده و سرمایهگذاران جدید و شرکای استراتژیکی که بتوانند فعالیت را تضمین کنند بیابد.
دور از مشکلات مالی امروز، این برند در دهههای ۷۰ و ۸۰ درخشیده بود، دقیقاً زمانی که تیمهایی مانند سناتین میشل پلاتینی و یانیک نوح، تنیسباز فرانسوی که در سال ۱۹۸۴ رولان گاروس را برده بود، از لو کوک اسپورتیف استفاده میکردند.
اما افتخارات آنها در آن زمان بیشتر از اینها بود و فقط معطوف به فرانسه نبود. لوگوی خروس به دلیل نقش بستن بر روی پیراهن آبی و سفید تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک در تاریخ جاودانه شد، جایی که مارادونا جام را بالا برد و نقطه عطفی در تاریخ فوتبال ایجاد کرد.