اینترمیلان، که به طور رسمی با نام فوتبال اینترناسیونال میلانو شناخته می شود، دارای لوگویی با تاریخچه غنی است که میراث و تکامل باشگاه را منعکس می کند.
___________________________________________________
1908: پایه و آرم اولیه
اینترمیلان در 9 مارس 1908 پس از جدایی از میلان تاسیس شد. یکی از اعضای موسس، جورجیو موگیانی، نقاش و طراح گرافیک، اولین لوگوی باشگاه را ایجاد کرد. این نشان شامل حروف "FCIM" (فوتبال باشگاه اینترناسیونال میلان) بود که در یک پس زمینه طلایی در هم تنیده شده و در دو دایره مشکی و آبی متحدالمرکز قرار گرفته بودند. رنگ های مشکی و آبی برای تضاد با قرمز و مشکی آث میلان انتخاب شده اند.
1928-1929: نفوذ فاشیست
در اواخر دهه 1920، در دوران رژیم فاشیستی ایتالیا، باشگاه مجبور شد نام خود را به "Società Sportiva Ambrosiana" تغییر دهد و یک لوگوی جدید را انتخاب کند. این نشان شامل یک چهره، نماد رژیم فاشیستی، و شامل صلیب سرخ میلان در زمینه سفید، همراه با سپر ویسکونتی بود. این تغییر به دلیل جو سیاسی کوتاه مدت بود و تا اوایل دهه 1930 ادامه داشت.
1933: بازگشت به اینترناسیونال
در سال 1933، اوضاع سیاسی کاهش یافت و باشگاه به نام اصلی خود، "فوتبال باشگاه اینترناسیونال میلانو" بازگشت. این لوگو برای منعکس کننده این موضوع به روز شد و حروف اول "FCIM" را در طراحی سپر سیاه و آبی ساده تر نشان داد. این بازگشت به سنت نمادی از انعطاف پذیری و تعهد باشگاه به ارزش های اصلی آن بود.
دهه 1945-1960: دوران پس از جنگ
پس از جنگ جهانی دوم، این لوگو دستخوش اصلاحات بیشتری شد. حروف "FCIM" حفظ شدند، اما طراحی برای تاکید بر وضوح و مدرنیته ساده شد. این نسخه بر رنگهای مشکی و آبی تمرکز داشت که تا آن زمان بهعنوان رنگهای نمادین باشگاه شناخته شدند.
دهه 1980-1990: مدرنیزاسیون
اواخر قرن بیستم شاهد چندین تکرار از لوگو بودیم که هر کدام منعکس کننده روندهای طراحی معاصر بودند و در عین حال عناصر اصلی را دست نخورده نگه می داشتند. این نشان ساده و سبک شده بود، و آن را برای استفاده های مختلف، از کالا تا رسانه های دیجیتال، قابل تشخیص و سازگارتر ساخت.
2007: طراحی ساده
در سال 2007، اینترمیلان نسخه شیکتر و سادهتر از لوگوی خود را معرفی کرد. طراحی ظاهری تمیز و مدرن با حروف اول "FCIM" که در یک دایره در هم تنیده شده و با رنگ طلایی مشخص شده است. این نسخه رنگ ها و نمادهای سنتی را حفظ کرد و در عین حال برای مخاطبان جهانی جذاب بود.
2014: عصر مدرن
لوگوی فعلی که در سال 2014 معرفی شد، عناصر سنتی نماد باشگاه را با پیچ و تاب معاصر حفظ کرده است. این حروف در هم تنیده "IM" در مرکز یک دایره آبی، با حلقه های مشکی و طلایی حاشیه دارد. طراحی مینیمالیستی و در عین حال قدرتمند است و نماد تاریخ باشگاه و هویت مدرن است.
___________________________________________________
تکامل بصری
| 1908 | لوگوی اولیه با حروف "FCIM" در زمینه طلایی که توسط دو دایره سیاه و آبی متحدالمرکز محصور شده است.|
| 1928-1929 | لوگوی اصلاح شده با نمایان، صلیب سرخ میلان و سپر ویسکونتی در دوران فاشیسم. |
| 1933 | بازگشت به نام اصلی با حروف اول "FCIM" در یک طرح سپر سیاه و آبی. |
| 1945-1960s | طراحی ساده با تاکید بر رنگ های سیاه و آبی، پس از جنگ جهانی دوم. |
| دهه 1980-1990 | چندین تکرار مدرن، با تمرکز بر سبک سازی و تشخیص. |
| 2007 | طراحی ساده با ظاهری تمیز و مدرن، با حروف اول "FCIM" در یک دایره، با رنگ طلایی. |
| 2014 | لوگوی فعلی با حروف اول در هم تنیده "IM" در مرکز یک دایره آبی، حاشیهدار با حلقههای طلایی و مشکی، نشاندهنده هویتی مینیمالیست و در عین حال قدرتمند است. |
لوگوی اینترمیلان چیزی بیش از یک نشان است. این گواهی بر میراث ماندگار باشگاه، انعطاف پذیری آن از طریق تغییرات سیاسی، و تعهد آن به سنت و مدرن سازی است. این نشان روح یکی از مشهورترین باشگاه های فوتبال ایتالیا را در بر می گیرد.