به گزراش صراط به نقل از فارس، دسترسی آسان کاربران به محصولات فروشگاههای آنلاین ایران و همچنین مقایسه قیمت کالاهای یکسان آنها با یکدیگر یکی از خواستههای کاربران فروشگاههای اینترنتی است؛ در همین راستا، یک شرکت از شرکتهای عضو مرکز رشد فناوری نخبگان در منطقه بینالمللی نوآوری ایران با توسعه موتور جستجوی هوشمند خود توانسته است بیش از ۶۰ هزار فروشگاه اینترنتی را به این پلتفرم متصل کند.
محسن مجاوری، مدیرعامل این شرکت با اشاره به توسعه این وبگاه از سال ۱۳۹۹ گفت: درگاههای مختلفی برای فروش محصولات وجود دارد که ما با بررسی آنها، به این سکو رسیدیم. در واقع این پلتفرم باهدف دسترسی آسانتر کاربران به محصولات تمامی فروشگاههای آنلاین ایران و همچنین مقایسه قیمت کالاهای یکسان آنها با یکدیگر شروع به فعالیت کرده است.وی افزود: هر فروشگاهی که نماد اعتماد الکترونیک را داشته باشد، میتواند در این وبگاه ثبتنام کند. پس از درج اطلاعات سایت فروش با استفاده از رباتهایی که توسط این وبگاه نوشته میشود، تمامی محصولات آن فروشگاه بهصورت خودکار در کمتر از دو ساعت به ذرهبین منتقل خواهد شد. مجاوری ادامه داد: کاربران پس از جستوجوی محصول مورد نظر و مقایسه قیمت و مشخصات، هنگامی که تصمیم به خرید از فروشنده مدنظر گرفتند، با کلیک بر روی گزینه خرید محصول، به سایت فروشنده کالا و خدمات هدایت می شوند و تکمیل روند خرید و پرداخت در سایت مذکور انجام میشود. در واقع این پلتفرم صرفاً بستر مقایسه محصولات فروشندگان را برای تسهیل در امر خرید، در اختیار قرار داده است.مجاوری در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون کالا در دستهبندیهای مختلف در این پلتفرم قابلمشاهده است و روزانه هزاران بازدید از این سایت صورت میگیرد. از سویی بیش از هزار ثبتنام توسط فروشگاههای حضوری نیز در این وبگاه صورتگرفته و بهمرور این فروشگاهها نیز به آن اضافه میشوند.