یکی از توسعهدهندگان استودیوی تریآرک در شبکههای اجتماعی توضیحاتی درباره کاهش سرعت مکانیکهای حرکت در سری بازیهای Call of Duty داده است.
او در یک پست شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، به مشکلات فنی و طراحی که منجر به این تغییرات شدهاند اشاره کرد و برخی انتقادات بازیکنان نسبت به کندتر شدن بازی را پاسخ داد.
مت اسکرانس، از تیم طراحی تریآرک، در توییتی اعلام کرد که سرعت زیاد در برخی حرکات میتواند به مشکلاتی در تجربه بازی منجر شود. او به صراحت توضیح داد که مکانیکهای حرکتی پس از نسخه Modern Warfare سال 2019 به طور عمدی کندتر شدهاند، زیرا سریعتر بودن همیشه به معنای بهبود کیفیت بازی نیست. یکی از مشکلاتی که او به آن اشاره کرد، حرکت غیرطبیعی کاراکتر (snaking) بین حالت خمیده و ایستاده است که در گذشته مشکلاتی جدی برای بازی ایجاد کرده بود.
درون نسخه Modern Warfare حرکات سریع و پویایی همچون slide canceling، snaking و پرش و شلیک (jump shots) به بخشی از هویت بازی تبدیل شدند. این ویژگیها، همراه با عرضه وارزون در مارس ۲۰۲۰، تاثیر زیادی بر محبوبیت بازی داشتند. اما با گذشت زمان، تیم توسعهدهنده تصمیم گرفت که با کاهش سرعت حرکت، بازی را از نظر بالانس و طراحی بهینه کند.
اسکرانس در پاسخ به ویدئویی که سرعت حرکات در بلک آپس 6 و مدرن وارفر سال 2019 را مقایسه میکرد، توضیح داد:
وقتی حرکات مانند دراز کشیدن یا خم شدن بیش از حد سریع شوند، دید اولشخص و سومشخص دچار عدم تطابق میشوند که نتیجه آن مشکلاتی مثل snaking است. برای جلوگیری از این مشکل، سرعت این حرکات را کاهش دادیم.
تیم تریآرک همچنین به بازیکنانی که به سبکهای حرکتی سریع عادت کردهاند، گزینههایی ارائه کرده است. اسکرانس توضیح داد که Perks و Attachments طراحی شدهاند تا بازیکنان بتوانند اثربخشی حرکات خاص مثل پرش و شلیک یا لغزش و شیرجه را افزایش دهند.
او در پایان اشاره کرد که:
ما همواره بازخوردهای بازیکنان را بررسی کرده و بازی را بر اساس نظرات آنها بهبود میدهیم.
این تغییرات نشان میدهند که استودیوی سازنده به دنبال ایجاد تعادل میان تجربه بازی و حفظ رقابت سالم است، حتی اگر این تصمیمات در ابتدا برای برخی بازیکنان چالشبرانگیز به نظر برسد.
حالا با این توضیحات، بازیکنانی که به مکانیکهای حرکتی سریع Call of Duty عادت کردهاند، اکنون میدانند چرا این تغییرات ایجاد شدهاند و چگونه میتوانند با ابزارهای جدید به سبک بازی خود بازگردند.
∎