به گزارش بازار، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق، در مصاحبهای گفت که این میزان بودجه بهمنظور حمایت از افرادی که خودروهای فرسوده خود را به دولت تحویل میدهند، بهکار بسته میشود تا بتوانند اقدام به خرید خودروهای برقی یا هیبریدی داخلی نمایند.
زارع تصریح کرد که این بند از قانون، تحت عنوان بند «پ» ماده ۴۶ برنامه هفتم توسعه، با هدف بهینهسازی مصرف انرژی در کشور تنظیم شده است و دولت موظف است که این چهار هزار میلیارد تومان را از طریق سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی برای ارائه یارانه تسهیلاتی هزینه کند.
اختصاص بودجه به شکل تسهیلات به متقاضیان
وی ادامه داد که این بودجه بهصورت مستقیم به متقاضیان پرداخت نخواهد شد، بلکه در قالب تسهیلات به متقاضیان اعطا خواهد شد.
وی بهعنوان مثال بیان کرد که ممکن است این چهار هزار میلیارد تومان به بانکها تزریق شود تا شرایط لازم برای واردات خودروهای کممصرف فراهم گردد.
افزایش بهرهبرداری از خودروهای برقی
سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره نحوه اجرایی شدن این طرح گفت: مراحل اجرایی براساس آییننامهای که سازمان برنامه و بودجه برای وزارتخانههای مرتبط تدوین خواهد کرد، مشخص خواهد شد. هدف این بند، گسترش استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی، بهینهسازی سوخت و اسقاط خودروهای فرسوده است، که امیدواریم منجر به توسعه بازار خودروهای برقی و بنزینی داخلی شود.