به گزارش خبرگزاری ایمنا، مانی طالبی شب گذشته _شنبه دهم آذر_ در سومین نشست شهرهای خلاق کشور با اشاره به تلاشهای صورتگرفته برای توسعه فرهنگ خوراک و برندسازی شهری و سابقه برگزاری جشنوارههای محلی از سال ۱۳۹۸ در شهر رشت اظهار کرد: با وجود محدودیتهای دوران کووید -۱۹، این جشنوارهها متوقف نشد و بهصورت مداوم برگزار شد.
وی افزود: سال ۱۴۰۱، نخستین سالن شهر خلاق رشت با تمرکز بر رویدادهای محلی راهاندازی شد که یکی از این رویدادها مشارکت کودکان، خانوادهها و بزرگان برای احیای غذاهای سنتی فراموششده بود که با استقبال گسترده مردم و حضور رستورانها و فعالان حوزه خوراک همراه شد.
مسئول دبیرخانه شهر خلاق خوراک رشت تاکید کرد: این رویداد با اختتامیه باشکوه میزبان اساتید دانشگاه تهران و فعالان حوزه خوراک بود و اهدافی همچون سیاستگذاری برای توسعه پایدار و متوازن در حوزههای مختلف را دنبال میکرد.
طالبی عنوان کرد: بهدنبال تقویت دیپلماسی خوراک، گسترش مشارکتپذیری مردمی و ایجاد بسترهای برندسازی شهری در چهار حوزه رویداد، مکان، شخصیت و استراتژی هستیم.
وی با اشاره به اهمیت کشاورزی شهری ادامه داد: یکی از پیشنهادهای مشاوران ما تعریف زمینهای اشتراکی برای بهرهبرداری کشاورزی در مناطق شهری است که این زمینها علاوهبر استفاده شهروندان میتواند به بهبود فضای سبز شهری نیز کمک کند.
مسئول دبیرخانه شهر خلاق خوراک رشت با اشاره به پروژههای خلاقانه تصریح کرد: در جبهه شمال شرقی شهر، فضای بازی ویژه کودکان با طراحی خلاقانه در حال اجرا است که این فضا نهتنها محیطی جذاب برای کودکان ایجاد میکند، بلکه الگویی نوین برای طراحی شهری خواهد بود.
طالبی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی در سطوح بینالمللی به زبان انگلیسی گفت: این کارگاهها با هدف تبادل تجربیات و آموزش شیوههای نوین مدیریت شهری و کشاورزی طراحی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از دانش مشاوران تخصصی افزود: هدف ما طراحی برنامههایی است که علاوهبر تقویت هویت فرهنگی شهر رشت، زمینهساز جذب گردشگران داخلی و خارجی شود و ارزشهایافزوده قابل توجهی را برای شهروندان ایجاد کند.