شناسهٔ خبر: 70010028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد فناوری نانوی ریاست جمهوری

صادرات تولیدات نانو از ایران به ۴۹ کشور دنیا+ فیلم

تبریز - ایرنا - دبیر ستاد فناوری نانوی ریاست جمهوری گفت: سال گذشته از محل صادرات محصولات نانویی کشور ۱۴۵ میلیون دلار حاصل شد که مقصد این صادرات در پنج قاره به ۴۹ کشور بود و رشد ۱۱۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، عماد احمدوند در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران عراق، ترکیه، افغانستان، هند و چین را به عنوان مقاصد بیشترین صادرات محصولات نانوی کشور عنوان کرد.

وی گفت: محصولات حوزه عمران و الکترونیک به عنوان صدرنشین محصولات صادراتی حوزه نانو محسوب می شود .

احمدوند همچنین حجم فروش محصولات نانویی تولیدی داخل کشور را در سال گذشته رقمی بالغ بر ۶۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در چند سال گذشته، هر ساله رشد بیش از ۱۰۰ درصدی فروش ایم محصولات بودیم.

وی با بیان اینکه تراکتورسازی ایران به عنوان کشنده ای برای شبکه های دانشی کشور است، گفت: تحرک بخشی، نگاه حمایتی و توسعه ای موجود در این گروه زمینه ورود صنایع دانش بنیانی را به فضای اقتصادی فراهم کرده است.

احمدوند افزود: نگاه توسعه ای علوم و دانش در تراکتورسازی منوط به ماموریت مستقیم و حوزه اقتصادی خود این مجموعه نشده بلکه ظرفیت پذیرش در تراکتورسازی برای همراه و همکاری علمی با دیدگاه ملی دنبال می شود که می تواند الگو برای سایر صنایع و بخشها باشد.

اعتبار مالیاتی برای حمایت از طرحهای نانو در کشور عملیاتی شده است

وی ضمن یادآوری عملیاتی شدن اعتبار مالیاتی ناشی از فعالیتهای و سرمایه گذاری علمی شرکتها و صنایع گفت: سال گذشته چندین همت پروژه تحقیقاتی در کشور تعریف شد که بیش از یکهزار میلیارد آن در مرتبط نانو بود و به تبع هزینه های این سرمایه گذاری از محل مالیاتهای پرداختی صنایع، شرکتها و مجموعه های سرمایه گذار کسر می شود.

تراکتورسازی با بیش از ۸۰ مرکز دانشگاهی و دانش بنیان همکاری دارد

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این بازدید گفت: تراکتورسازی با بیش از هزار تامین کننده و ۸۰ مجموعه دانش بنیان و دانشگاهی در سطح کشور همکاری دو جانبه دارد که این ارتباط در نهایت به رشد و توسعه صنعت و اقتصاد کشور و در نگاه کلان به تامین امنیت غذایی هموطنان منتهی خواهد شد.

مصطفی وحیدزاده افزود: سیاستهای راهبردی تراکتورسازی به توسعه ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی و خوشه های مردم نهاد ختم می شود به طوری که سعی شده در زنجیره های تکنولوژیکی از ظرفیتهای این مراکز استفاده شود تا هم بروز شدن تکنولوژی و هم به نتیجه رسیدن علوم تحقیقاتی ممکن شود.

وی با اشاره به اینکه تراکتورسازی برای توسعه صنعت و مردمی سازی تولیدات از ایده های علمی حمایت می کند، تاکید کرد: در این ارتباطهای دو سویه نگاه منعطف در تراکتورسازی و سهامداران آن برای حمایت از تحقیقاتی که به خاطر مسائل مالی و یا نبود سرمایه گذار متوقف شده وجود دارد و سعی شده است با حمایت از جوانان جویای دانش و علم، زمینه رشد و توسعه کشور فراهم شود.

به گزارش ایرنا، تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور در کشور است.