شناسهٔ خبر: 70006412 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

ویژگی جدید در صفحه اول دیوار پیشنهاد آگهی‌های مرتبط با نیاز کاربران

دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی»، تجربه جدیدی در خرید‌و‌فروش آنلاین ایجاد کرده است. این قابلیت که در شهرهای بزرگ فعال شده، با استفاده از هوش مصنوعی‌ آگهی‌های مرتبط با نیاز کاربران را به صورت خودکار نمایش می‌دهد و باعث کاهش ۲۰‌درصدی زمان جست‌وجوی کاربران می‌شود.

صاحب‌خبر -

دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی»، تجربه جدیدی در خرید‌و‌فروش آنلاین ایجاد کرده است. این قابلیت که در شهرهای بزرگ فعال شده، با استفاده از هوش مصنوعی‌ آگهی‌های مرتبط با نیاز کاربران را به صورت خودکار نمایش می‌دهد و باعث کاهش ۲۰‌درصدی زمان جست‌وجوی کاربران می‌شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی کالا و خدمات مورد نظرتان را به‌راحتی در دیوار پیدا نکرده باشید. ممکن است حتی آگهی‌هایی مرتبط با نیازتان پیدا کنید اما از تازگی‌شان راضی نباشید یا نگران این باشید که با فیلتر‌کردنِ قیمت، آگهی‌هایی که قیمت کمی بالاتر دارند اما برای شما مناسب هستند را از دست بدهید.

دیوار با معرفی «پیشنهاد هوشمند آگهی» تلاش کرده‌ همه آنچه‌ کاربران نیاز دارند را یک‌جا در صفحه اول خود به آنها نشان دهد. فقط با مشاهده یا تماس با آگهی‌های مورد نظر خود یا مشابه‌شان، بلافاصله فهرست صفحه اول شما به‌روز می‌شود و می‌توانید جدیدترین آگهی‌های مورد نیازتان را یک‌جا مشاهده کنید؛ حتی اگر هم‌زمان به دنبال خرید بیش از یک کالا یا خدمت باشید.

پیشرو‌بودن در مقیاس جهانی

پلتفرم‌های مشهور محتوا مثل اینستاگرام، ایکس یا یوتیوب با توجه به پیشینه کاربر، محتوایی مشابه و نزدیک به پست‌ها یا ویدئو‌های مشاهده‌شده توسط کاربر را به او پیشنهاد می‌دهند.

این ویژگی در پلتفرم‌های محتوایی سابقه بیشتری دارد اما در پلتفرم‌های آگهی آنلاین مسئله جدیدی به شمار می‌رود.

وب‌سایت فروش کالاهای دسته‌دوم eBay نیز مانند دیوار، به‌تازگی رویکرد مشابهی را دنبال کرده است. آنها با استفاده از هوش مصنوعی نتایج جست‌وجو را شخصی‌سازی کرده و تجربه‌ای پویا و مطابق با نیاز کاربر ایجاد کرده‌اند، به شکلی که خریداران به‌راحتی محصولات مرتبط با نیازشان را پیدا کنند.

هدف: تجربه بهتر کاربران دیوار

تا پیش از این اگر کاربری به دنبال خرید کالا یا دریافت خدمات بود، ممکن بود مدت‌ها درگیر جست‌وجو‌ میان میلیون‌ها آگهی دیوار می‌شد تا مثلا به خودرویی با مدل، رنگ، قیمت و... مورد نظرش برسد. اکنون ویژگی پیشنهاد هوشمند آگهی دیوار به کمک کاربران آمده و آگهی‌هایی مشابه با نیاز کاربر را به صورت خودکار در صفحه اول به او نمایش می‌دهد.

این ویژگی جدید دیوار، دو هدف را دنبال می‌کند:

1. دسترسی سریع‌تر: دیگر نیازی به جست‌وجوهای طولانی و پیچیده نیست. آگهی‌های تازه و مرتبط به صورت خودکار به شما نمایش داده می‌شوند.

2. به‌روزرسانی بی‌درنگ: با هر تعامل شما، لیست آگهی‌های پیشنهادی به‌روز شده و جدیدترین موارد را به شما نمایش می‌دهد.

با بهبودهای انجام‌شده، کاربران می‌توانند با صرف زمان کمتر و به شکل مؤثرتری به آگهی‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این تغییرات نه‌تنها تجربه کاربری را بهبود بخشیده، بلکه باعث افزایش رضایت و سهولت استفاده از دیوار شده است.

تحلیل داده‌های دیوار نشان می‌دهد با اجرای این ویژگی، میانگین زمان رسیدن کاربران به آگهی مورد نظرشان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده و تعداد کاربرانی که موفق به معامله در دیوار می‌شوند، ۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

نگاهی به آینده؛ فراگیری سیستم پیشنهاد هوشمند آگهی

در دیوار نیز، اکنون سیستم پیشنهاد آگهی در شهر‌های بزرگ ایران فعال شده است و کاربران در صفحه اول خود آگهی‌های مرتبط با نیازشان را مشاهده می‌کنند. با توجه به مزایایی که این سیستم برای کاربران به ارمغان آورده است، دیوار قصد دارد‌ در آینده آن را در شهر‌های دیگر و نیز در جایگاه‌های دیگری جز صفحه اول هم آزمایش کند.

همچنین برای کاربرانی که علاقه ندارند از این ویژگی استفاده کنند، در آخرین نسخه اندروید برنامه دیوار امکانی فراهم شده تا کاربران بتوانند پیشنهادات آگهی را غیرفعال کنند. این امکان به‌زودی در وب و iOS هم در دسترس قرار خواهد گرفت.