شناسهٔ خبر: 69984319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، عیسی خادمی گفت: در هشت ماه سال جاری بیش از ۲میلیون و۹۸۷ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابه‌جا شدند و این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۶۳۶ هزار و ۴۸۴ سفر انجام شده است.

وی تصریح کرد: سیاست این اداره کل، جابه‌جایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.

خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، لذا توصیه می‌شود هموطنان  از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت‌های فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفه ای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده کنند.

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش جابه‌جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه می شود و لزوم ارتقای ارائه خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران مسئولیت‌ دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل هستند.

خادمی اظهار کرد: در مازندران ۲۲۱  شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتها و پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرارگیرد و  درصورت لزوم در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.