به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز ۵ آذرماه در جلسه شورای عالی اقامه نماز که در سالن جلسات این وزارتخانه با حضور اعضای ستاد به صورت حضوری و برخط برگزار شد، از مصوبه انعقاد تفاهمنامه همكاري با صدا و سیما در تمامی استانها جهت پخش اقامه نماز مدارس در شبکههای استانی صدا و سیما خبرداد و گفت: معلمان مهمترین رکن اقامه نماز هستند، بنابراین ضرورت دارد تا با برنامهریزی مدون، تلاش شود تا معلمان و مدیران مدارس با پاییندی به اقامه نماز اول وقت در توسعه و ترویج نماز جماعت نقش اساسی ایفا کنند.
وی برضرورت برگزاری دورههایی برای معلمان و مدیران با عنوان مهارتهای دعوت دانش آموزان به نماز تأکید کرد و گفت: ظرفیتهای بالایی در مدارس وجود دارد که باید به بکارگیری و ریلگذاری درست، گامهای مثبت و مؤثری دراين زمينه برداشته شود.
وزیر آموزش و پرورش بر توجه جدی اقامه نماز در مقطع متوسطه اول و دوم تأکید کرد و افزود: ضرورت دارد برای توسعه و ترویج نماز راهکارهایی ارائه و آسیبشناسیهای لازم صورت پذیرد.
وی ادامه داد: باید بر نقاط راهبردی و استراتژیک مانند: مدارس نمونه دولتی، سمپاد و... از نظر کیفی و کمی اقامه نماز تمركز كنيم.
کاظمی بر ارائه گزارشی تحلیلی و آماری در این زمینه تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد هر جلسه از الگوهای نمونه و خلاق در حوزه نماز تقدیر و تجلیل شود.
وی با تقدیر از استانهایی که برنامه خلّاقانه در اجرای اقامه نماز دارند، گفت: شهر تهران، استانهای کرمان، یزد، چهارمحال بختیاری، اصفهان با بر نامههای خلّاقانه در این زمینه پیشتاز بودند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: شایسته است همیشه و مستمر در خصوص نماز و تسری آن در محیط اطرافمان هوشیار باشیم.
وی برارائه گزارشی به تفکیک استان، منطقه و مدرسه در چگونگی اقامه نماز تأکید کرد و گفت: مدارسی که دراین حوزه فعاليت كمتري دارند، آسیبشناسی شوند .
کاظمی با اشاره به اینکه ازهمه ظرفیتهای استانی و ستادی در توسعه نماز استفاده شود، افزود: مدارس به گونهاي برنامه ريزي نمايند تا نماز جماعت درمدرسه اقامه شود و ضرورت دارد تا با اقدامات و تبلیعاتی سازنده، مانند استفاده از روايات و بيانات ارزنده و الهام بخش، حقیقت و واقعیت نماز را منعکس كنيد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست تصریح کرد: بالاترین مأموریت ما توسعه نمازاست و اين مهم نافي توجه به مأموريتهاي آموزشي نيست و ساير ساحتهاي تعليم وتربيت نيز بايد جدّي گرفته شود.