شناسهٔ خبر: 69926567 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سخنگوی شهرداری تهران خبر داد؛

فعالیت آزمایشی تراموا تا پایان سال در تهران/ ورود ۱۶۰ تاکسی و اتوبوس برقی بزودی به معابر

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام اینکه پروژه های بزرگ در آستانه افتتاح است، از برنامه ریزی برای فعالیت آزمایشی تراموا تا پایان سال راه اندازی پایانه شرق و افتتاح باغ‌راه حضرت زهرا طی ماه‌های آتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه از این به بعد نشستهای خبری با اصحاب رسانه به صورت هفتگی و منظم برگزار می کنیم گفت: در دوره ششم مدیریت شهری شاهد پیشرفت روزافزون هستیم بگونه ای که مجموعه ای از افتتاح‌ها و در اختیار قرار دادن امکانات را در ماه های آینده خواهیم داشت به عنوان مثال در هفته های آتی خانه روزنامه نگاران شهر افتتاح می شود.

وی افزود: عملیات عمرانی بنای اصلی خانه روزنامه نگاران به اتمام رسیده وحداکثر یک ماه آینده در اختیار اهالی رسانه قرار می‌گیرد.

ورود ۱۵۰ تاکسی و ‌۱۰ اتوبوس برقی به زودی به معابر تهران

محمدخانی در پاسخ به سوال در مورد سرانجام پرونده برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران طبق قرارداد با طرف چینی گفت: برای حل مسئله ترافیک تهران گریزی برای انتخاب مسیر پرشتاب نداریم و راه حل قطعی نیز برقی سازی است.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه بارها عدد و زمان ورود این وسایل برقی اعلام شده ومن دیگر عدد و زمان جدید اعلام نمیکنم گفت: اما ۱۵۰ تاکسی برقی و ‌۱۰ اتوبوس برقی به زودی و طی هفته های آتی به خیابانهای شهر می آیند و شهروندان آن را در معابر مشاهده می‌کنند و در این مسیر دستگاه های مختلف همکاری خوبی دارند و امید است تعداد اتوبوسهای برقی را به عدد ۵۰۰ اتوبوس تا پایان سال و یا اوایل سال آینده برسانیم.

وی درباره انتقاد یکی از اعضای شورای شهر نسبت به انتصابات و تغغیرات مداوم در شهرداری اظهار کرد: تاکید آقای زاکانی این است که در عین رعایت شأن شورای شهر، برای پرهیز از اختلاف به عبارات توهین آمیز آن عضو شورای شهر پاسخی ندهیم. اما در کل متوسط تغییرات مدیران شهر در مقایسه با دوره‌های قبل عدد کمتری است و برخی از تغییرات دیگر بالاجبار است. مثلا آقای نصرتی شهردار منطقه ۲۲ با تصمیم وزارت کشور به سازمان شهرداری‌ها رفت. ما هم برای حل مسائل شهر و سرعت دادن به کارها باید مسیر را با قدرت ادامه دهیم و این حتما به معنای پویایی و سرعت در تصمیم گیری است و این امر طبیعی و منطقی است.

محمدخانی درباره موضوع مسکن و صدور پروانه‌های بدون مجوز گفت: در حوزه پروژه‌های بزرگ مقیاس مجوز دادن امر طبیعی و همیشگی است و تفاوتی با گذشته نکرده است. این مجوزها برای حل مشکل بافت فرسوده با رعایت ملاحظات و نظارات و طی یک فرآیند قانونی صادر می‌شود. برای بحث انبوه سازی مسکن شرایطی دیده شده تا این کار سرعت پیدا کند. این تدبیر باتوجه به بافت فرسوده‌ای که وجود دارد کار خوبی است.

راه اندازی آزمایشی تراموا تا پایان سال

محمدخانی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های بزرگ در آستانه افتتاح است، افزود: مطلع هستید که به تازگی اکوپارک فرحزاد افتتاح شد و شهروندان با طی مسافت کوتاه در قلب تهران تجربه جنگلهای هیرکانی را خواهند داشت و مکان اکوپارک قبلا پاتوق معتادان بود و حتی زمانی که برای اولین بار از آنجا بازدید کردیم تیراندازی شد.

وی با بیان اینکه به زودی بهره برداری و راه اندازی پایانه شرق و افتتاح باغ‌راه حضرت زهرا به طول ۹ کیلومتر را خواهیم داشت همچنین گفت: تا پایان سال راه اندازی آزمایشی تراموا در یکی از خطوط اصلی اتوبوسرانی را خواهیم داشت.

وی در مورد پروژه ادامه یادگار امام نیز اظهار کرد: مدیریت شهری با صرف هزینه وزمان لازم معارضین را رفع کرده است. امید است در خردادماه سال آینده پروژه یادگار امام افتتاح شود و بعد از آن بزرگراه سراسری شبیه بزرگراه امام علی (ع) خواهیم داشت.

افتتاح خانه بلدیه به عنوان یکی از نمادهای تهران

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه ساختمان بلدیه در ماه های آینده به عنوان یکی از برندها و نشانه های تهران رونمایی می‌شود گفت: اتمام برخی از پروژه ها از نظر ابعاد ، هزینه و... بزرگ هستند و اتمام آنها به این دوره نمی رسد به عنوان مثال در این دوره احداث خط ۱۰،۹ و ۸ را آغاز کردیم اما قطعا به علت وسعت و نوع هزینه اتمام آن در این دوره مدیریت شهری رخ نمی دهد ، اما اگر بخش های توسعه ای خطوط ۶ و ‌۷ را کنار بگذاریم تا بهار سال آینده پرونده پروژه خطوط هفتگانه مترو را خواهیم بست و نکته قابل اتکا وافتخار است که شبکه اصلی مترو در این دوره مدیریت شهری تکمیل شد.

روایت سخنگوی شهرداری تهران از ردپای مافیا در پس حواشی واردات اتوبوس‌های چینی

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره ورود قطره چکانی اتوبوس‌های چینی به تهران گفت: بخشی از این‌ها به خاطر ملاحظات تجارت بین الملل بوده اما در بسته‌های بعدی تعداد بالاتری وارد می‌شود. به دلیل اینکه مسیر جدید بود ممکن بود سنگ اندازی اتفاق بیفتد. اما ما با انتخاب خودمان تصمیم گرفتیم که این راه سخت را طی کنیم ولی در هزینه بیت المال صرفه جویی شود. قرارداد ما با طرف چینی ۲۵۰۰ اتوبوس است و تصمیم گرفتیم ۸۰۰ اتوبوس بیشتر وارد شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته یکی از رسانه‌ها خبری منتشر کرد و یک روایت سینمایی را شرح داد که در جلسه با سازمان بازرسی دعوا صورت گرفت و نکته عجیب این روایت فانتزی این بود که هیچ منبعی نداشت. شهرداری تهران حتما خودش را تابع دستگاه‌های نظارتی می‌داند. دستگاه‌های نظارتی ممکن است سوالاتی داشته باشند که این موارد در فضای منطقی پاسخ داده می‌شود. اکنون یک همکاری سازنده و رو به جلو در پروژه برقی‌سازی بین شهرداری و سازمان نظارت وجود دارد. بحث برقی سازی دغدغه جدی سازمان بازرسی کل کشور است و اشکالات برطرف شده است.

محمدخانی ادامه داد: متاسفانه در طول این مسیر در عین همکاری توسط دولت، سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس، ردپای مافیای خودرو را نیز دیدیم و لمس کردیم. از نظر تفاوت قیمت، هزینه این اتوبوس‌ها قابل توجه است. می‌توانید این هزینه را محاسبه کنید و ببینید این مساله چقدر می‌تواند انگیزه ایجاد کند که سنگ اندازی کنند. امیدواریم شهروندان از پس مافیا بربیایند.