به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،«علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربی، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر و کمیته صیانت از حجاب و عفاف اداره کل آموزش و پرورش استان:
وی افزود:امروز شاهدیم که دشمن از هر ابزاری برای نفوذ به خانواده و تسخیر ذهنی و فکری نوجوانان و جوانان استفاده میکند و به هر راهی متوسل میشود.
مطهری گفت:یافتن راهکار مناسب برای آگاهیبخشی به اقشار مورد هدف دشمن و به ویژه دانشآموزان باید در دستورکار باشد و با استفاده از روشهای مناسب نسبت به این آگاهی بخشی اقدام کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربی افزود:با بهرهگیری از تفکر بسیجی و فرهنگ والای بسیج، میتوانیم در مسیر امر به معروف و نهی از منکر قدم گذاریم و به همین علت است که نیازمند تبیین و تدقیق در حوزه تفکر و فرهنگ بسیجی هستیم.
مطهری گفت:قیام امام حسین (ع) برای احیای فرائض دینی بود که به تقدیم جان و خونشان ختم شد، چه چیزی والاتر و بالاتر از جان انسان است؟ با همین نگاه و منش باید به دنبال احیای فرهنگ دینی و فرائض الهی در جامعه باشیم که هیچ مسیری جز مسیر دین و حق وجود ندارد.
وی ادامه داد:مجموعه آموزش و پرورش در مسیر احیای معارف و رشد اخلاقی و دینی دانشآموزان و همکاران فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمیکند و هر برنامه و اقدامی در این مسیر بایستی با ظرافت و دقت اجرایی شود.
او گفت:بایستی برای رسیدن به نتیجه، ابتدا ضمن مطالعه درست نسبت به تبیین موضوع اقدام شود و سپس هر اقدامی را برنامهریزی و اجرا کرد. در آموزش و پرورش و مدارس نیز همین رویه باید وجود داشته باشد تا دانشآموزان به عنوان آیندهسازان جامعه در مسیسر درست و حقانیت گام بردارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربی گفت:بررسی مشکلات موجود در بدنه اداری و آموزشی جزو ضروریات است. در این خصوص مدیران و مسئولان بخشهای مختلف اعم از مجموعه اداری، مدیران مناطق آموزشی و نیز مدیران و عوامل اجرایی در مدارس مسئولیت خطیری دارند.
او افزود:نوع و نحوه ورود به حوزه رفع آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه امری است که نباید از آن غافل شد. نمیتوان در فضای نسل امروزی با استفاده از روشهای سنتی و قدیمی گام برداشت، باید به تناسب ذهن و فکر و فضای موجود و بر اساس روشهای نوین و اثرگذار اقدامات مورد نظر اجرایی شود.
وی ادامه داد:در موضوع حجاب و عفاف، در حوزه کارکنان اداری و آموزشی قوانین مشخص است و باید نسبت به اجرایی سازی این قوانین اقدام شود. اما در حوزه دانشآموزان بایستی عوامل مختلف مرتبط با این قشر بررسی و مطالعه شود و سپس برنامههای متناسب به مرحله اجرا برسد.